Alle 3 resultaten

bcaa-bodyguard-500-gram
Waardering 5.00 uit 5
28.50
  • Draagt voor 30% direct bij tot herstel van spieren na training!
  • Ondersteunt de aanmaak van droge spiermassa
  • Gezoet met stevia & natuurlijke smaakstoffen
  • Met o.a. BCAA 2:1:1 + Vitamine C + Magnesium + Citruline
bcaa-120-tabletten
Waardering 5.00 uit 5
16.90
  • Aangeraden voor fanatieke sporters!
  • Gemakkelijk in te nemen tabletvorm
  • Ideale 2:1:1 verhouding: Leucine, Isoleucine, Valine

Populair onder (top)sporters
(bij o.a. krachtsport & duursport)

introductiepakket-sporters
96.90
  • 1x 1800g Whey eiwitten
  • 1x BCAA Bodyguard
  • 1x Total Recovery (creatine blend)
  • inclusief gratis Shakebeker!

Zijn aminozuren belangrijk? Zeker weten! Aminozuren zijn in principe de kleine puzzelstukjes waaruit eiwitten zijn opgebouwd. Kortom: Eiwitten zijn opgebouwd uit Aminozuren!

Aminozuren zijn de basiselementen van alle levensprocessen. Aminozuren zijn essentieel voor het metabolisme proces. De belangrijkste taken zijn onder andere het transporteren en het opslaan van voedingsstoffen in de grootste zin van het woord. Dus het opslaan van onder andere proteïne, koolhydraten, water, vet, mineralen en vitamines.

Naast de voordelen in sportdoeleinden worden het grootste gedeelte van gezondheidsproblemen veroorzaakt door verstoringen in het metabolisme. Denk hierbij aan van een hoog cholesterol en suikerziekte tot slapeloosheid, erectie etc. Kortom, aminozuren en met name de essentiële aminozuren zijn enorm belangrijk in ons leven! Als sporter wil je natuurlijk optimaal kunnen presteren en functioneren dus zal de juiste toevoer van met name essentiële aminozuren een belangrijk zijn in het totaal dieet.

Wat zijn de Voordelen van een Aminozuren supplement?

  • Aminozuren (eiwitten) zijn essentieel voor de ontwikkeling van spierweefsel
  • Aminozuren helpen spierweefsel onderhouden
  • Aminozuren helpen spierweefsel onderhouden
  • Aminozuren kunnen de groei van vetvrije spiermassa bevorderen
  • Aminozuren als in eiwitten ondersteunen snel herstel van de spieren na training/sport(-prestatie)
  • Aminozuren als in eiwitten dragen bij tot de instandhouding van de spiermassa
  • Voorziet het lichaam & spieren direct van brandstof tijdens het trainen wat ook weer spierafbraak voorkomt aangezien de “brandstof” ofwel energie vervolgens niet uit spieren wordt gehaald!

Wat zijn essentiële aminozuren?

Essentieel betekent dat ons lichaam het aminozuur niet zelf kan aanmaken. Wij moeten essentiële aminozuren dus binnen krijgen via onze voeding of voedingssupplementen.

Er zijn 10 verschillende essentiële aminozuren waarvan 8 echt als essentieel worden gezien en 2 als “conditioneel essentieel” aminozuur. Dit laatste houd in dat het per situatie afhankelijk is of het aminozuur als essentieel kan worden gezien (Arginine kan bijvoorbeeld niet door baby’s worden aangemaakt, door volwassenen wel).

De 8 essentiële aminozuren

  • Isoleucine (BCAA)
  • Leucine (BCAA)
  • Lysine
  • Methionine
  • Fenylalanine
  • Threonine
  • Trypotofaan
  • Valine (BCAA)

De 20 aminozuren die in eiwitten voorkomen

  • Alanine
  • Arginine (Semi – essentieel)
  • Asparagine
  • Asparaginezuur
  • Cysteïne (Semi – essentieel)
  • Glutamine (Semi – essentieel)
  • Glutaminezuur
  • Glycine (Semi – essentieel)
  • Histidine (Semi – essentieel)
  • Isoleucine (BCAA)
  • Leucine (BCAA)
  • Lysine
  • Methionine
  • Fenylalanine
  • Proline
  • Serine
  • Threonine
  • Trypotofaan (Semi – essentieel)
  • Tyrosine
  • Valine (BCAA)

Drie van de essentiële aminozuren zijn BCAA’s. Dit zijn Leucine, Isoleucine en Valine.

Wat zijn BCAA’s

BCAA’s zijn essentiële aminozuren die direct een positieve invloed hebben op de ontwikkeling van spiermassa, en prestaties tijdens en na training! De voordelen van BCAA’s zijn o.a.:

  • Kan de groei van vetvrije spiermassa bevorderen
  • BCAA’s zijn essentieel voor de ontwikkeling van spierweefsel
  • Voorziet het lichaam & spieren direct van brandstof tijdens het trainen wat ook weer spierafbraak voorkomt aangezien de “brandstof” ofwel energie vervolgens niet uit spieren worden gehaald!

Lees meer informatie over BCAA’s in de categorie: BCAA!

Tip: Aminozuur supplementen zijn goed om gedurende de dag te drinken en BCAA’s kunnen bij voorkeur worden gedronken tijdens en na de training!