Alle 7 resultaten

antioxidant-vitamine-kruiden-90-capsules
16.90
  • Ondersteunt de afweer van het lichaam
  • Helpt bij de bescherming van gezonde lichaamscellen
  • Heeft een positieve invloed op het immuunsysteem
  • Bevordert de energiestofwisseling
  • Levert een bijdrage in het wegvangen van vrije radicalen in (lichaams)cellen
zink-tabletten
14.90
  • Verhoogt de weerstand (Antioxidant!)
  • Opbouw en afbraak van koolhydraten
  • Belangrijk voor het immuunsysteem
  • Opbouwen van eiwitten
  • Betere stofwisseling
  • Gezond testosteronniveau
  • Goed voor botten, pezen en spieren
  • Helpt tegen acne
zma-calcium-90-tabletten
13.90
  • Calcium helpt bij het verstevigen van botten en sterker gebit
  • Calcium ondersteunt bij het afbreken van koolhydraten
  • Calcium ondersteunt bij het functioneren van de spieren
selenium-tabletten
12.90
  • Selenium draagt bij aan het normale functioneren van het immuunsysteem
  • Selenium beschermt de lichaamscellen tegen oxidatieve schade
  • Selenium helpt bij normale zaadproductie
  • Selenium ondersteunt het behoud van normale nagels
  • Selenium draagt bij aan normale haargroei en sterke haren
nature-complex
31.90
  • Rijk aan antioxidanten
  • Rijk aan Vitamines en Mineralen
  • Zuivere en Schone voedingsstoffen
  • Subtiel gezoet met stevia

Een unieke mix van allerlei superfoods voor een gezond lichaam! Nature Complex zit vol met essentiële vitamines en mineralen en levert onder andere de…

magnesium-citraat-100-tabletten
12.90

Voordelen van Magnesium Citraat:

  • Zuivere vorm van Magnesium!
  • Goed en snel opneembaar door organische Magnesium verbinding!
  • Ondersteunt het behoud van Soepele & Sterke spieren
  • Wordt weer fit in een periode van vermoeidheid!
  • Helpt energie vrij te maken uit…
kalium-tabletten
9.90
  • Zuivere Kalium tabletten
  • Speelt een rol bij het behouden van sterke & soepele spieren
  • Heeft een gunstige invloed op het behoud van een normale bloeddruk
  • Heeft een positieve invloed op de werking van het zenuwstelsel
  • Kalium is goed…

Mineralen zijn essentieel voor het menselijk lichaam. Het zijn net als vitamines stoffen die in kleine hoeveelheden in het lichaam voorkomen. Bij een evenwichtige voedingspatroon worden mineralen van nature gewonnen uit onze voeding. Zelfs bij een evenwichtig voedingspatroon kunnen tekorten voorkomen, waardoor een voedingssupplement voor elk persoon en helemaal iedere sporter belangrijk is!

Mineralen belangrijk voor de “niet-sporter”
Mineralen komen voornamelijk voor in groenten en de belangrijkste mineralen zitten in “groene groentes” zoals spinazie, broccoli, andijvie, boerenkool etc. Een gemiddelde Nederlander eet niet voldoende groente en krijgt dus niet voldoende mineralen binnen waardoor er een mineralen tekort tot stand komt. Een tekort aan mineralen verstoord het balans in ons lichaam waardoor we bijvoorbeeld eerder vatbaar kunnen zijn voor ziektes en bepaalde aandoeningen in zowel fysiek, hormonaal als mentale toestand.

Mineralen belangrijk voor sporters
Mineralen zijn ook erg belangrijk voor sporters. Dit geldt voor alle sporten o.a. fitness, crossfit, voetbal, hockey, tennis en verschillende vechtsporten. Tijdens het sporten breekt je lichaam namelijk mineralen af. Deze mineralen worden in hogere hoeveelheden afgebroken door het lichaam dan wanneer je bijvoorbeeld thuis voor de buis zit. Voor sporters is de voorziening van bepaalde belangrijke mineralen essentieel voor de gezondheid. Daarnaast zijn mineralen essentieel om topprestaties bij sport te kunnen leveren!

Heb ik een mineralen tekort?

Eet jij 500 gram groente en fruit per dag?

Nee? Dan is de kans zeer aannemelijk dat jouw lichaam meer mineralen nodig heeft dan jij uit je voeding haalt.

Ja? Goed bezig! It’s a lifestyle !!! Mocht je het dan nog echt helemaal zeker willen weten, dan kun je altijd een bloedonderzoek doen. Wij werken samen met een specialistisch team dat bloedonderzoeken uitvoert. Wil je jezelf helemaal doortesten? Dan adviseren wij jou wat je moet gaan testen en kun je dit gewoon via iDeal afrekenen!

Mineralen voor sporters

De volgende mineralen zijn erg belangrijk voor sporters:

  • Magnesium
  • Zink
  • Calcium
  • Kalium
  • Selenium

Het lichaam heeft (met name na de training) behoefte aan een toevoer van de juiste mineralen. Dit zijn bijvoorbeeld de mineralen magnesium, kalium, zink, mangaan, fosfor en nog een aantal andere mineralen. Hieronder de momenten waarop inname van mineralen (gemiddeld gezien) het meeste effect bereikt/heeft.

IJzer: Op een lege maag (‘s ochtends)
Selenium: Bij een maaltijd
Calcium: Voor het slapen gaan om de nachtrust te verbeteren
Magnesium: Bij een maaltijd (‘s middags)
Zink: Bij een maaltijd

Waarom zijn mineralen belangrijk?

Een tekort aan mineralen in de voeding kan leiden tot een vermindering van de gezondheid. Wegens de regels die zijn opgesteld door de Keuringsraad mogen wij u niet mededelen wat de symptomen hiervan zouden kunnen zijn. Echter, raden wij u aan om ons te contacteren wanneer u het idee heeft dat u een tekort heeft aan mineralen. Onze orthomoleculaire specialisten, voedingsexperts en diëtisten kunnen u dan adviseren welke mineralen u wellicht nodig heeft.

Mineralen kopen?

Ben je van plan om mineralen te kopen? Dan is het belangrijk om eerst na te denken wat jouw doelstellingen zijn en of je in jouw persoonlijke situatie extra mineralen nodig hebt. Een persoon die niet sport heeft doorgaans minder behoefte aan extra mineralen dan iemand die dagelijks sport.

Natuurlijk moet een “persoon die niet sport” dan wel voldoende (groene) groenten eten. Eet jij niet meer dan 500 gram groente en fruit per dag? Dan heb je hoogstwaarschijnlijk niet de optimale mineralenbalans in je lichaam.

Een evenwichtige voedingspatroon is ook belangrijk bij het bepalen of je een voedingssupplement nodig hebt. Tekorten zullen niet vaak voorkomen bij personen die dagelijks voldoende voedingsmiddelen consumeren waarin de benodigde mineralen zitten. Toch komt het weleens voor dat dit wel het geval is. In dat geval kan een voedingssupplement uitkomst bieden! Bij gebruik van een voedingssupplement ben je verzekerd van voldoende inname van een bepaalde mineraal waar jij een tekort van hebt.