Trainingsschema op maat? Sport- en Gezondheid! | Muscle Concepts

Geen producten gevonden die aan je zoekcriteria voldoen.

Wil jij een voor jou op maat gemaakt trainingsschema? Vul dan direct het intake formulier in waarna wij zo snel mogelijk contact met je opnemen.

Jouw trainingsschema wordt volledig custom op maat gemaakt voor alleen jou. Er worden dus geen templates of standaard ingevulde rijtjes op papier gezien. Je vult een uitgebreid intakeformulier in, waarna wij met additionele vragen contact met je opnemen. Pas als wij oordelen voldoende informatie te hebben over jou als persoon gaat jouw coach en trainer naar de tekentafel om alles voor je uit te schrijven.

Voor welk doel wil jij een trainingsschema?

Voordat wij een trainingsschema voor jou maken, moeten wij natuurlijk uitvoerige informatie hebben over ‘JOUW DOEL’. De meeste doelstellingen zijn niet alleen afhankelijk van een trainschema, maar ook van een voedingsschema en je volledige levensstijl. Dit zijn aparte diensten maar omdat wij het zo belangrijk vinden ontvang je bij ieder trainingsschema sowieso verschillende levensstijl tips en lifestyle richtlijnen om jouw doel te behalen.

Mogelijke doelen van trainingsschema’s

  • Afvallen
  • Aankomen
  • Spiermassa opbouwen
  • Droogtrainen
  • Meer kracht (krachttraining)
  • Meer uithoudingsvermogen
  • Blessures:
    – Trainschema bij (of tegen) een blessure
    – Trainschema na een blessure
    – Trainschema blessure preventie
    (deze worden samen met een fysiotherapeut opgesteld)

Hoe gaan wij te werk?

Het proces wat wij met jou doorlopen is onder te verdelen in 5 stappen.

Stappenplan:

  1. Intake: kennismaking & intake formulier invullen
  2. Oplevering eerste versie van het trainingsschema
  3. Evaluatie
  4. Oplevering aangepast trainschema OF Eventueel Aanvullende coaching
  5. Nieuwe afspraken: aangepast coachingstraject & inplannen van het nieuwe traject

Trainingsschema Stappenplan

Als eerste stap vragen wij jou om een intakeformulier in te vullen. Hierin staan o.a. vragen in over verschillende onderdelen van jouw levensstijl, bijvoorbeeld over je lichaam, voedingspatroon, gezondheid en sport. Op basis hiervan maken wij een persoonlijk bewegingsadvies waarmee jij je doelstelling kunt behalen binnen 12 weken. Gaat je progressie niet naar behoren? Dan kunnen wij na 6 weken gratis je trainingsschema aanpassen. De vervolgstappen die we daarna kunnen nemen verschillen per persoon.

Elk individu is uniek

Wij willen dat jij je doelstelling kan behalen. Wij hebben al honderden tevreden klanten geholpen met het behalen van hun doelen. Bij ieder persoon bedenken wij nieuwe adviezen, elk individu is namelijk uniek. Bij de ene persoon heb je genoeg aan een trainingsschema, en de ander heeft wat meer ondersteuning nodig om zijn doelen te behalen. Denk bijvoorbeeld aan een specifieke manier van trainen of wat extra adviezen om hun levensstijl te optimaliseren.

Wij vinden het belangrijk om jou extra hulp te bieden naast een persoonlijk bewegingsadvies. Dit doen wij in de vorm van persoonlijk voedingsadvies, personal training en online coaching. Zo kan ook jij een gelukkig ,gezond en geoptimaliseerde levensstijl kan leiden.

Wat voor type trainingsschema’s kun je kopen?

Het woord “trainingsschema” is vrij veel omvattend. Om je een goed beeld te geven wat voor type trainingsschema’s er mogelijk zijn, kun je onderstaande lijst doornemen:

  • trainingsschema sportspecifiek
  • trainingsschema fitness
  • trainingsschema afvallen
  • trainingsschema voor krachttraining
  • trainingsschema fietsen / wielrennen
  • trainingsschema spieropbouw / spiermassa
  • trainingsschema billen
  • trainingsschema weerstandsbanden
  • trainingsschema buikspieren
  • trainingsschema bodybuilding
  • trainingsschema voor thuis (home workout)
  • hardloop trainingsschema
  • full body trainingsschema

Bij het maken van een trainingsschema onderscheiden wij 4 niveau’s:

  1. Beginners
  2. Intermediate
  3. Gevorderd
  4. Professionele atleten

Op basis van jouw categorie wordt het jouw schema gemaakt.
Heb je specifieke wensen of manieren van trainen? Laat ons dit weten. Wij hebben meer dan 10 jaar ervaring in sport en topsport, dus kunnen voor ieder doeleinde een trainingsplan maken.

Ons Advies: Trainschema + Voedingsschema

Training en voeding zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Als je echt gefocust bent om jouw doelstellingen te behalen is voeding minstens niet zo belangrijk als je training. Wij adviseren daarom altijd om zowel een train schema samen met een voedingsschema aan te vragen.