Alle 7 resultaten

multivitamine-75-tabletten
17.90
  • Draagt bij tot de vermindering van vermoeidheid en moeheid
  • Draagt bij aan een normale energiehuishouding
  • Heeft een gunstige invloed op de productie en verbranding van eiwitten en koolhydraten
  • Vitamine E draagt bij tot de bescherming van cellen tegen oxidatieve schade
Total-recovery-creatine-500-gram
Waardering 4.75 uit 5
28.50
  • Creatine helpt prestaties te verbeteren bij explosieve krachtsinspanningen
  • Bevat belangrijke bouwstenen voor nieuwe eiwitten (aminozuren)
  • Positieve invloed op het immuunsysteem (vitamine C)
  • Positieve invloed op het stresshormoon cortisol na training (vitamine C)
  • Unieke complete combinatie voor (top) sporters!
caffeine-250mg-200-tabletten
Waardering 5.00 uit 5
17.90
  • Geeft een boost!
  • Voor vele sporters zeer effectief
  • 250mg pure cafeïne per dosering
  • In zijn puurste vorm
bcaa-bodyguard-500-gram
Waardering 5.00 uit 5
28.50
  • Draagt voor 30% direct bij tot herstel van spieren na training!
  • Ondersteunt de aanmaak van droge spiermassa
  • Gezoet met stevia & natuurlijke smaakstoffen
  • Met o.a. BCAA 2:1:1 + Vitamine C + Magnesium + Citruline
L-Tyrosine-90-capsules
13.90
  • Speelt een rol in het metabolisme
  • Draagt bij in de aanmaak van dopamine & noradrenaline
  • Kan helpen bij het vergroten van je concentratie en de focus
  • Tegengaan van mentale vermoeidheid tijdens training of wedstrijd
magnesium-citraat-100-tabletten
11.90

Voordelen van Magnesium Citraat:

  • Zuivere vorm van Magnesium!
  • Goed en snel opneembaar door organische Magnesium verbinding!
  • Ondersteunt het behoud van Soepele & Sterke spieren
  • Wordt weer fit in een periode van vermoeidheid!
  • Helpt energie vrij te maken uit…
pre-workout-pakket
41.50
  • Caffeine
  • L-arginine
  • L-tyrosine

Fitness is één van de, of wel dé populairste sport waar voedingssupplementen of sportsupplementen worden gebruikt. Alle supplementen dienen als ondersteuning van de dagelijkse voedingsbehoefte van het lichaam. Als Fitnesser vraag je erg veel van je spieren die direct voldoende voedingsstoffen nodig hebben om te herstellen, te groeien of sterker te worden. Niet iedereen kan dit “be-eten”, of men wilt juist het lichaam voorzien van bijvoorbeeld extra eiwitten, vitamines en mineralen. Naast het feit dat supplementen zorgen voor een beter herstel, kunnen zij ook een belangrijke bijdrage leveren in het voorkomen van blessures en het efficiënter bereiken van doelstellingen en/of prestaties. Fitness supplementen zijn niet specifiek te definiëren, het is namelijk afhankelijk van welke supplementen jouw lichaam nodig heeft. Veel mensen denken bij de benaming “fitness supplementen” direct aan eiwitshakes of creatine supplementen. Dit zijn namelijk echte stereotype fitness supplementen, maar ook vitamines zijn erg goede supplementen voor fitness atleten. Mineralen zoals magnesium & calcium zijn ook erg populair in de fitness sport en behoren daarom in de volksmond ook echt tot een fitness supplement. Tijdens het sporten en herstellen verbruik je deze namelijk ook en daarom heb je er meer van nodig dan een gemiddeld persoon.

Welke supplementen zijn belangrijk binnen de fitness sport?

De populairste voedingssupplementen binnen de fitness zijn o.a:

  • Eiwitshakes
  • Creatine
  • BCAA zoals o.a onze BCAA Bodyguard (blend met BCAA, magnesium,
  • vitamine C en glutamine)
  • Vitamine C
  • Multivitamine
  • Calcium
  • Magnesium ter ondersteuning van de gewrichten

Sportvoeding voor Fitness

Voor fitnessers is het vooral belangrijk om gedurende de dag voldoende eiwitten binnen te krijgen. Dit zorgt namelijk voor bevordering van het herstel van de spieren. Na een zware training is het daarom ook erg belangrijk om zo snel mogelijk eiwitten te eten. Voor een training kun je het beste koolhydraten eten, voor de benodigde energie.
Daarnaast is het natuurlijk belangrijk om voldoende vitamines en mineralen binnen te krijgen. Als je veel sport, heb je namelijk ook meer van deze micronutriënten nodig. Deze vitamines en mineralen heb je nodig om te herstellen van je training en een goede gezondheid

Zorg ervoor dat je maaltijden veel goede voedingsstoffen bevatten. Een goede maaltijd bestaat uit ongeveer 20 gram eiwitten, langzame koolhydraten en groente voor de vitamines en mineralen. De hoeveelheid eiwitten, koolhydraten en vetten is afhankelijk van jouw doel binnen de fitness, gewicht en trainingsintensiteit. Van groente kun je het beste dagelijks minimaal 300 gram eten en dit zoveel mogelijk variëren om zoveel mogelijk soorten vitamines binnen te krijgen. Zorg ervoor dat je met enige regelmaat eet. Zo’n 5 tot 6 maaltijden gedurende de dag, zodat je spijsvertering op gang blijft.

Advies nodig over voedingssupplementen bij fitness workouts?

Bekijk op deze pagina alle supplementen die van toepassing zijn op de sport: Fitness. De sport “fitness” is onder te verdelen in meerdere disciplines. Denk hierbij aan onder andere: Bodybuilding, powerlifting (krachttraining) en crossfit. Welke fitness supplementen je bij jouw fitness activiteiten moet gebruiken is dus niet alleen persoonsgebonden, maar ook afhankelijk van de bepaalde discipline. Tevens heeft de intensiteit en frequentie ook direct te maken met welke fitness supplementen jij het beste kunt gebruiken. Mocht je hierover advies willen hebben, schroom niet om even contact met ons op te nemen via de online chat, social media of het contactformulier. Eén van onze trainers helpt je graag op weg.