Alle 9 resultaten

vitamine-c-poeder
19.90
  • Gebufferde (ontzuurde) vitamine C poeder
  • Activeert je natuurlijke energie in het lichaam
  • Bevordert de weerstand tijdens en na fysieke inspanning
  • Draagt bij tot de normale werking van het immuunsysteem
  • Helpt bij vermoeidheid/moeheid

Beste keus vitamine C: Beste…

Total-recovery-creatine-500-gram
Waardering 4.75 uit 5
28.50
  • Creatine helpt prestaties te verbeteren bij explosieve krachtsinspanningen
  • Bevat belangrijke bouwstenen voor nieuwe eiwitten (aminozuren)
  • Positieve invloed op het immuunsysteem (vitamine C)
  • Positieve invloed op het stresshormoon cortisol na training (vitamine C)
  • Unieke complete combinatie voor (top) sporters!
glutamine
22.90
  • Ideaal voor, tijdens of na de training!
  • Semi-essentieel aminozuur
  • Belangrijke bouwsteen voor nieuwe eiwitten
  • Meest zuivere L-vorm op de markt!

Zeer populair bij veel (top)sporters!

bcaa-bodyguard-500-gram
Waardering 5.00 uit 5
28.50
  • Draagt voor 30% direct bij tot herstel van spieren na training!
  • Ondersteunt de aanmaak van droge spiermassa
  • Gezoet met stevia & natuurlijke smaakstoffen
  • Met o.a. BCAA 2:1:1 + Vitamine C + Magnesium + Citruline
L-Arginine-100-capsules
11.90
  • Enorm populair N.O. Booster (stikstof)
  • Kan pomp bevorderen
  • Kan de energieniveaus verbeteren

Zeer populair onder krachtsporters

bcaa-120-tabletten
Waardering 5.00 uit 5
16.90
  • Aangeraden voor fanatieke sporters!
  • Gemakkelijk in te nemen tabletvorm
  • Ideale 2:1:1 verhouding: Leucine, Isoleucine, Valine

Populair onder (top)sporters
(bij o.a. krachtsport & duursport)

glucosamine-chondroitine-msm-120-tabletten
19.90
  • Extra ondersteuning bij een actieve levensstijl
  • Enorm populair supplement!
  • Puurste & Zuiverste vorm van Glucosamine!
magnesium-citraat-100-tabletten
11.90

Voordelen van Magnesium Citraat:

  • Zuivere vorm van Magnesium!
  • Goed en snel opneembaar door organische Magnesium verbinding!
  • Ondersteunt het behoud van Soepele & Sterke spieren
  • Wordt weer fit in een periode van vermoeidheid!
  • Helpt energie vrij te maken uit…
pre-workout-pakket
41.50
  • Caffeine
  • L-arginine
  • L-tyrosine

Wielrennen is een duursport die zowel in teamverband kan worden gedaan als individueel. Het vereist een goede uitrusting, zoals een racefiets, helm, kleding en accessoires om je voortgang te kunnen blijven meten. Het is een sport waarbij discipline, uithoudingsvermogen en kracht komt kijken. Wil je je prestaties blijven verbeteren, dan kunnen supplementen voor wielrenners, de juiste sportvoeding en voldoende rust jou helpen bij het behalen van je doelen. Lees hieronder hoe de juiste voedingssupplementen kunnen helpen bij het verbeteren van jouw prestaties op het gebied van wielrennen.

Voedingssupplementen voor wielrenners

Bij het wielrennen zijn veel spieren betrokken. Denk hierbij aan je kuitspieren, bovenbeenspieren, buikspieren en de rugspieren. Voor het lichaam is wielrennen een zware belasting, omdat het veel spieren aanspreekt welke allemaal om energie en onderhoud vragen. Hierin spelen supplementen voor wielrenners een belangrijke rol. Om je lichaam van voldoende voedingsstoffen te voorzien dient er gezond en gevarieerd gegeten te worden. Verder bieden voedingssupplementen een uitkomst om toch aan voldoende voedingsstoffen te komen als aanvulling op je dieet.

Welke voedingssupplementen kunnen de sportprestaties van een wielrenner stimuleren/ verbeteren? Alle voedingssupplementen die duursport, en dus uithoudingsvermogen, herstel en energie bevorderen. De volgende supplementen voor wielrenners zijn interessant:

  • Eiwitten voor de opbouw, herstel en het behoud van de spieren. Door het gebruik van eiwitten herstel je het spierweefsel dat is afgebroken als gevolg van je training. Tevens stimuleert een eiwitshake de spieropbouw, wat ervoor zorgt dat je spieren kunnen groeien. Het herstellen en groeien zorgen ervoor dat jij tijdens een sprint meer kracht kan zetten.
  • BCAA Bodyguard voor, tijdens of na het wielrennen. BCAA’s zorgen ervoor dat de spieren minder snel verzuren en gaat spierafbraak tegen. Wij raden aan om onze BCAA’s tijdens de wedstrijd of training te consumeren.
  • Total Recovery/Creatine voor sneller herstel van de spieren en het immuunsysteem (vitamine C) na de wedstrijd of training
  • L-Glutamine ter ondersteuning van de eiwitsynthese, stofwisseling van vetten en koolhydraten. Een snellere stofwisseling zorgt voor een snellere opname van eiwitten, maar ook energie (koolhydraten en vetten). Neem L-glutamine in op een nuchtere maag voor of een half uur na de westrijd/training
  • ZMA+Calcium voor het behoud van soepele spieren en het verstevigen van botten. Bij wielrennen gebruik je veel spieren, ZMA + Calcium zorgt voor een betere en een soepele spierwerking.
  • Cafeïne: Voor een energieboost en het verbeteren van je concentratie.
  • Het gebruik van de supplementen voor wielrenners

    Voor tijdens het wielrennen is onze BCAA Bodyguard uitermate geschikt. Doe een bolle maatschep in je bidon tezamen met 600 – 900 ml water. Dit kun je tijdens het wielrennen drinken om ervoor te zorgen dat je lichaam geen spiereiwit zal afbreken. Na een wielerwedstrijd of training is het belangrijk om je lichaam weer aan te vullen met de benodigde voedingsstoffen. Denk aan koolhydraten, eiwitten, vitamines en mineralen. Een voedingssupplement kan hierbij uitstekend helpen, omdat je niet altijd in de gelegenheid bent om een maaltijd te koken binnen dit tijdsbestek. Glutamine (voor de training of wedstrijd kan ook!), Total Recovery (creatine) en een eiwitshake zijn zeer geschikte supplementen om in te nemen na een training of wedstrijd.
    Benieuwd naar hoe je bovengenoemde wielren supplementen moet gebruiken? Lees hieronder de aanbevolen hoeveelheid per supplement:

  • Glutamine: 15 gram in water (hoeveelheid naar keuze) op een nuchtere maag innemen.
  • Total Recovery (creatine): Meng 10 gram Total Recovery in 200 milliliter water.
  • Whey Protein eiwitshake: voeg 1 maatschep (30 gram) toe aan 200 ml water of melk.
  • BCAA Bodyguard: meng 10 gram (1 bolle maatschep) met 300 ml water voor of na de training/ wedstrijd. Of meng 10 gram met 600 – 900 ml water en drink dit tijdens de training/ wedstrijd.
  • ZMA+Calcium: 1 of 2 tabletten per dag.
  • Cafeïne tabletten: 1 tablet voor het wielrennen
  • Maak je trouwens geen zorgen! Al onze voedingssupplementen staan niet op de dopinglijst voor wielrenners.

    Sportvoeding voor wielrennen

    Voeding zorgt niet alleen voor energie, maar kan ook preventief werken. Denk aan blessurepreventie, herstel van een blessure en beter herstel na een training of wedstrijd. Onjuiste voeding / sportvoeding of tekort aan voeding kan nare gevolgen hebben tijdens de wedstrijd, zoals:

  • Hoofdpijn
  • Misselijkheid
  • Energietekort
  • Blessuregevoeligheid neemt toe
  • Ook bij de wielersport zijn de macronutriënten (eiwitten, koolhydraten en vetten) de brandstoffen voor de wedstrijd. Hiernaast zijn de micronutriënten vitamines en mineralen ook belangrijk voor bijvoorbeeld het immuunsysteem. De nadruk binnen de sportvoeding voor wielrenners ligt met name op koolhydraten. Koolhydraten leveren namelijk veel calorieën. Als je nagaat dat je tijdens een toertocht van 250 kilometer bijna 9000 Kcal verbrand, dan heb je deze calorieën ook zeker nodig! Het juiste eten in jouw uitgebalanceerde sportvoeding dieet is dus essentieel! Koolhydraten leveren drie keer zo snel energie dan vet. Koolhydraten vind je met name in groente/fruit, pasta’s, peulvruchten en aardappelen. Neem bij voorkeur ongeveer 2-3 uur voorafgaand aan de wedstrijd/ training een laatste grote koolhydraatrijke maaltijd. Bijvoorbeeld een bord pasta. Op basis van de hoeveelheid verbrande calorieën voor een tocht van 250 kilometer, moet de maaltijd rond de 250-300 gram koolhydraten bevatten. Neem voor de start ongeveer 6-8 milliliter water of isotone drank per kilogram lichaamsgewicht in.

    Kortom, gebruik zowel de juiste wielren supplementen als specifieke sportvoeding voor wielrennen nuttigen! Mocht je vragen hebben over supplementen, voeding of een voedingsschema voor jouw persoonlijke situatie? Neem dan contact met ons op.