085 0654 111   06 404 20 111
Winkelwagen

Tennis

Tonen als Lijst Foto-tabel

3 producten

Van hoog naar laag sorteren
per pagina
  1. L-Tyrosine 90 capsules

    Waardering:
    100% of 100
    € 13,90
    Voordelen van L-Tyrosine:

    Speelt een rol in het metabolisme
    Draagt bij in de aanmaak van dopamine & noradrenaline
    Kan helpen bij het vergroten van je concentratie en de focus
    Tegengaan van mentale vermoeidheid tijdens training of wedstrijd

    Lees verder
  2. BCAA Bodyguard

    Waardering:
    100% of 100
    € 28,50
    De UNIEKE voordelen van BCAA Bodyguard:

    • Jouw BODYGUARD tegen spierafbraak
    • Draagt voor 30% direct bij tot herstel van spieren na training!
    • Snelle ofwel Directe opname!
    • Ondersteunt de aanmaak van droge spiermassa
    • Gezoet met stevia & natuurlijke smaakstoffen
    • Met o.a. BCAA 2:1:1 + Vitamine C + Magnesium + Citruline
    Lees verder
  3. Pre-workout pakket

    € 39,00

    Een pakket supplementen met alle ingrediënten voor een extra boost tijdens je training!

    Caffeine
    L-arginine
    L-tyrosine

    Lees verder
Tonen als Lijst Foto-tabel

3 producten

Van hoog naar laag sorteren
per pagina
Bij het beoefenen van tennis wordt er gebruik gemaakt van vele spieren in het menselijk lichaam. Ongeacht het sportdoel, zoals recreatief of op competitieve basis, vraagt tennis veel van ons lichaam. Denk maar aan explosiviteit, intervaltraining, kracht en vooral uithoudingsvermogen. Voeding, training, en rust vormen de basis om goed te presteren. Echter kunnen voedingssupplementen jou net dat beetje extra helpen om je doelen op het gebied van tennis te behalen.

Voedingssupplementen voor tennis

Het verzorgen van zowel je spieren, gewrichten, uithoudingsvermogen en concentratie is ontzettend belangrijk voor tennissers. Naast gevarieerde en gezonde voeding en genoeg nachtrust kunnen voedingssupplementen jou hierbij helpen. Tennissers verbruiken tijdens trainingen en vooral wedstrijden enorm veel energie. Er wordt gebruik gemaakt van veel verschillende spieren in het lichaam. Om goed te blijven presteren is voldoende explosiviteit, kracht, uithoudingsvermogen en concentratie vereist. Om deze factoren te ondersteunen kan het gebruik van voedingssupplementen zoals: Eiwitshakes, aminozuren, omega-3, cafeïne tabletten en ZMA+Calcium jou helpen om optimaal te blijven presteren. Bovengenoemde voedingssupplementen zijn elk voor een ander doel. Zie hieronder waarom deze supplementen tennissers ondersteunen bij de tennissport.

  • BCAA Bodyguard, omdat BCAA’s ervoor zorgen dat de spieren minder snel verzuren, waardoor de spieren vermoeid raken. Wij raden aan om onze BCAA’s voor, tijdens en/of na de wedstrijd of training in te nemen.
  • Cafeïne tabletten om je net dat extra zetje te geven. Cafeïne dient als energie om meer uit jezelf te halen en je uithoudingsvermogen verhogen. Daarnaast stimuleert cafeïne ook de concentratie wat belangrijk is voor tennis.
  • Omega-3 visolie zorgt voor voldoende en gezonde vetten om de gewrichten soepel te houden. Verder is visolie goed voor hart- en bloedvaten, hersenen, zenuwen, huid en ogen. Voor een tennisser zijn deze factoren onmisbaar, omdat er veel gevraagd wordt van je armen, benen en buik. Daarnaast verbetert Omega 3, net als cafeïne tabletten, ook de concentratie tijdens het tennissen. Je kan ervoor kiezen om ze voor of na de wedstrijd of training in te nemen. Wij adviseren 1 of 2 capsules per dag.
  • ZMA+Calcium een goede combinatie van zink, magnesium en calcium met vele voordelen voor sporters:
  • Ondersteunt het functioneren van de spieren;
  • Helpt bij het verstevigen van botten;
  • Bevordert aanmaak van testosteron;
  • Ondersteunt het immuunsysteem.
  • Vitamine C, zorgt voor een oxidante werking en versterking van het immuunsysteem. Dit supplement kun je het beste innemen na het sporten, omdat je dan verzwakt bent en het immuunsysteem niet sterk genoeg kan zijn om je tegen vrije radicalen te beschermen.
  • Tennis & voeding

    Naast voedingssupplementen zijn voeding en training van essentieel belang om een goede prestatie neer te zetten. Bij tennis gaat het voornamelijk om explosiviteit, kracht en uithoudingsvermogen. Maar waar moet je dan precies op letten als het gaat om voeding?

    Sportvoeding / Voeding voor het tennissen

    Naast een goede uitrusting, is het nu tijd voor goede voeding. Een koolhydraatrijke maaltijd, zoals pasta, is een belangrijke brandstof voor je lichaam. Zorg ook voor voldoende eiwitten in je maaltijd. Koolhydraten worden omgezet in glucose en dat is een bron van energie voor jouw lichaam. Zorg ervoor dat je een koolhydraatrijke maaltijd ruim (2-3 uur) voor de training en/of wedstrijd eet. Dit om te zorgen dat je niet een te vol en opgeblazen gevoel hebt tijdens het tennissen. Koolhydraten zijn een belangrijke bron voor energie en eiwitten heb je nodig voor het onderhouden en behouden van je spieren. Verder raden wij aan om voeding te consumeren waar magnesium in zit. Voorbeelden van voedingsmiddelen waar dit mineraal (magnesium) in zit zijn: Spinazie, noten, peulvruchten, zilvervliesrijst, avocado, broccoli, vis en banaan. Deze voedingsmiddelen zullen zorgen voor minder spierkrampen en een soepele spierwerking tijdens het tennissen.

    Voeding / sportvoeding tijdens het tennissen

    Tijdens het tennissen is vocht prioriteit nummer één en vooral als het warm is buiten. Drink voldoende water. Zorg dat je een bidon gevuld hebt met water. Het is namelijk niet altijd voorspelbaar hoe lang een tenniswedstrijd duurt. Tijdens de training of wedstrijd is een balans tussen hydratatie (vocht) en elektrolyten erg belangrijk. Elektrolyten zijn zouten die je tijdens het zweten kwijtraakt. Wat kun je hier tegen doen:
  • Voldoende drinken in rustmomenten.
  • Een bidon met BCAA Bodyguard (700 ml) gemengd met water om snel spierafbraak te voorkomen, omdat je lichaam na een bepaalde periode energie gaat halen uit je spieren. Wij zijn erg trots op dit zelf ontwikkelde unieke sportsupplement wat ook gezien kan worden als een ideaal tennis supplement!
  • Isotone sportdranken zijn gezonde sportdranken die je voorzien van goede suikers.
  • Neem fruit mee de baan op, denk aan een banaan voor een constante stroom van goede koolhydraten, maar ook een bron van kalium en magnesium om krampen te voorkomen tijdens wedstrijden of trainingen.
  • Voeding / sportvoeding na de tenniswedstrijd of training

    Voorzie je lichaam vrijwel direct na de wedstrijd of training van nieuwe voedingsstoffen. Je beschikt niet altijd over een maaltijd die meteen klaar staat. Om ervoor te zorgen dat je lichaam toch goed herstelt, kun je na de wedstrijd een bidon vullen met BCAA Bodyguard of snelle koolhydraten eten, zoals een banaan. Als je weer thuis bent, eet een koolhydraatrijke maaltijd als jouw sportvoeding na het tennissen, om je lichaam weer van voldoende energie te voorzien. Verder is het belangrijk om voldoende eiwitten te eten om je spieren te laten herstellen van de tenniswedstrijd of training. Haal je eiwitten bij voorkeur uit zowel dierlijke als plantaardige eiwitbronnen of neem bijvoorbeeld één van onze Whey Protein eiwitshakes met 250 - 300 ml water of melk (bij voorkeur water).
    Graag even wachten...