Toont alle 7 resultaten

total-recovery-creatine
17.95
  • Helpt prestaties verbeteren bij explosieve krachtsinspanningen
  • Bevat Glutamine, Magnesium, Zink & Vitamine C!
  • Unieke combinatie voor (top) sporters!
  • Ondersteunt het immuunsysteem door vitamine C & Zink

sucralose-vrij-supplement

vitamine-b-complex-100-tabletten
16.90
  • Draagt bij tot een normaal energie leverend metabolisme (vitamine B1)
  • Draagt bij tot de instandhouding van normale rode bloedcellen (vitamine B2)
  • Draagt bij tot de instandhouding van een normale huid (vitamine B3)
  • Levert een bijdrage aan normale mentale prestaties (vitamine B5)
vitamine-c-1000mg-90-tabletten
15.90

Vitamine C 1000 mg is onder andere goed voor:

  • Activeert je natuurlijke energie in het lichaam
  • Bevordert de weerstand tijdens en na fysieke inspanning
  • Draagt bij tot de normale werking van het immuunsysteem
  • Helpt bij vermoeidheid/moeheid
vitamine-c-poeder
18.90
  • Gebufferde (ontzuurde) vitamine C poeder
  • Activeert je natuurlijke energie in het lichaam
  • Bevordert de weerstand tijdens en na fysieke inspanning
  • Draagt bij tot de normale werking van het immuunsysteem
  • Helpt bij vermoeidheid/moeheid

Beste keus vitamine C: Beste…

caffeine-250mg-200-tabletten
14.90 11.90
  • Geeft een boost!
  • Voor vele sporters zeer effectief
  • 250mg pure cafeïne per dosering
  • In zijn puurste vorm
L-Carnitine-90-capsules
16.90
  • Kan een belangrijke rol spelen in de energie productie
  • Kan helpen ondersteunen bij gewichtsverlies
  • Aanrader tijdens een vetverlagend dieet
  • Beste & Zuiverste vorm van L-Carnitine!
pre-workout-pakket
44.90
  • Caffeine
  • L-arginine
  • L-tyrosine

Wil jij een betere conditie opbouwen voor sportspecifieke redenen? Of wil jij een betere conditie om je dagelijkse bezigheden beter te kunnen uitvoeren? Lees dan hier welke supplementen en voeding daarbij kunnen helpen. Zo zorg je ervoor dat jij weer langer of extra vaak kan hardlopen of zodat jij het langer volhoudt in de boksring bijvoorbeeld. Je hoeft natuurlijk niet alleen je conditie op te bouwen als duursporter, maar ook voor bijvoorbeeld intervaltraining en zelfs om het dagelijkse leven aangenamer te maken! Zowel voeding, training als de juiste voedingssupplementen brengen jou sneller dichter bij jouw doelstelling! Onthoud onze quote: It’s a lifestyle! Ook om conditie doelstellingen te halen moet je er naar leven!
Onderstaand beschrijven wij de bovenstaande 3 elementen voor de doelstelling conditie opbouwen:

  • Conditie opbouwen en ondersteunende supplementen
  • Conditie opbouwen met behulp van het juiste voedingspatroon
  • Conditietraining

Conditie opbouwen en ondersteunende supplementen?

Er zijn verschillende supplementen die jou meer uithoudingsvermogen, energie of spierkracht kunnen geven. Dit soort supplementen kunnen bij het sporten het verschil maken. De volgende supplementen stimuleren direct en/ of indirect het opbouwen van een betere conditie. De volgende supplementen stimuleren direct en/ of indirect het opbouwen van een betere conditie:

  • Total Recovery Creatine. Ook deze lichaamseigen stof kan helpen bij conditie opbouwen. Dit komt doordat creatine onder andere een beter uithoudingsvermogen stimuleert en een sneller spierherstel na trainingen. Creatine zorgt voor meer kracht en uithoudingsvermogen in de spieren. Hierdoor kun je net iets meer doen en raak je minder snel verzuurt of uitgeput. Creatine is misschien wel het meest onderzochte supplement en heeft wetenschappelijk bewezen nut voor kracht- en duursporters.
    Verder is een creatine supplement veilig te gebruiken. Echter, heeft creatine enkele mogelijke bijwerkingen zoals het vasthouden van vocht, hoofdpijn en diarree. Deze laatste twee komen daarentegen bijna niet voor en zijn per persoon verschillend.

  • Vitamine B-complex is een combinatie van alle B vitamines die nodig zijn bij de verbranding van vetten en koolhydraten uit voedsel. Tijdens deze verbranding komt energie vrij die jouw lichaam gebruikt tijdens een training of wedstrijd. Hier zorgen vooral vitamine B1 en B5 voor. Verder beschikt Vitamine-B-complex voor het behoud van de energiehuishouding door voornamelijk vitamine B2 en B12. Dit vitamine supplement zorgt voor meer energie tijdens een training of wedstrijd wat ervoor kan zorgen dat conditie opbouwen makkelijker gaat.

  • BCAA Bodyguard. Door onze unieke BCAA blend bevorder je het trainen. Mede hierdoor stimuleert onze BCAA Bodyguard indirect de conditie. Verder komt dit doordat er in onze BCAA Bodyguard magnesium, vitamine B6, vitamine C, L-citrulline malaat en glutamine zijn toegevoegd. Vitamine C ondersteunt onder andere het herstel en de natuurlijke energie in het lichaam en vitamine B6 ondersteunt het behoud van de energiehuishouding en draagt bij aan de aanmaak van rode bloedcellen. Door de dit unieke combinatie product ontstaat er een positief synergie effect.

Persoonlijk advies op maat nodig?

Naast de bovenstaande supplementen zijn er ook andere supplementen die jou kunnen helpen om je conditie te verbeteren. Denk bijvoorbeeld aan verschillende aminozuren, vitamines, mineralen en vetzuren. Neem contact op met een van onze experts voor advies op maat. Dit kan via ons contactformulier.

Conditie opbouwen met behulp van het juiste voedingspatroon

Wat niet vergeten moet worden is dat een gebalanceerd dieet zeer belangrijk is en bijdraagt aan een verbeterde conditie. Een gebalanceerd dieet houd concreet in: een dieet met voldoende macro- en micronutriënten. Macronutriënten zijn onder andere koolhydraten, eiwitten en (gezonde) vetten en micronutriënten bestaan uit vitamines en mineralen. Een juist voedingspatroon zorgt ervoor dat jij je fit voelt wat een positief effect heeft op je sportprestaties. Probeer vooral gezond te eten en schrap koek, snoep, snacks en frisdranken. Met een gezonde en actieve lifestyle kun je vaker en beter trainen waardoor je sneller en efficiënter conditie opbouwt. Het is erg belangrijk om gevarieerd en uitgebalanceerd te eten! Mocht je hier hulp bij nodig hebben? Wij kunnen je ook helpen met een voedingsschema op maat. Zie de categorie voedingsschema onder “meer” of neem contact met ons op.

Trainen voor conditieopbouw?

Om een betere conditie op te bouwen is het duidelijk dat er getraind moet worden. Maar hoe moet je specifiek trainen om je conditie te verbeteren? Zorg voor voldoende trainingsprikkels en focus je niet alleen op cardiotraining, maar ook op bijvoorbeeld krachttraining. Train minimaal 2 dagen per week op het verbeteren van je conditie en neem voldoende rust. Je lichaam zal niet meteen gewend zijn aan bijvoorbeeld een intensieve cardiotraining. Echter, gaat je lichaam zich aanpassen aan de intensiteit en in je herstel kom je op een hoger niveau. Dit wordt ook wel supercompensatie genoemd. De sleutel is om gezond te eten, zwaar genoeg te trainen, voldoende te rusten en de juiste supplementen te gebruiken.
Conditie opbouwen kost tijd, toewijding en consistentie.

Conditie verbeteren door zwaar te trainen?

Hoe zwaar je moet trainen om meer conditie op te bouwen is natuurlijk per persoon verschillend, alleen wordt het vooral bepaald door de hoeveelheid spierkracht, VO2max en techniek. Je VO2max is de hoeveelheid zuurstof die getransporteerd kan worden naar de spieren en cellen. Hoe groter deze hoeveelheid hoe beter je conditie. Daarnaast heeft je spierkracht en techniek invloed op hoe je je cardio oefeningen uitvoert.

Krachttraining of cardio voor conditie?

Het opbouwen van conditie bestaat eigenlijk uit 5 verschillende elementen. Deze elementen zijn:

  • Snelheid
  • Spieruithoudingsvermogen
  • Spierkracht
  • Flexibiliteit

Probeer je niet alleen te focussen op cardiotraining. Conditie opbouwen doe je niet alleen door op de loopband te staan, te roeien, hardlopen of fietsen. Dit is slechts één onderdeel ervan. Kies bijvoorbeeld voor een training met meer snelheid zoals intervaltraining. Zo houdt je je hartslag hoog en moet je een grotere inspanning leveren. Als aanvulling hierop kun je door krachttraining je spierkracht en spieruithoudingsvermogen trainen om je conditie te verbeteren.

Hoe verbeter je je conditie

Hoe je je conditie wilt verbeteren hangt geheel van jezelf af. Conditie bouw je niet alleen op door op de loopband te staan, te roeien, hardlopen of fietsen. Dit is slechts één onderdeel ervan. Kies bijvoorbeeld voor een training met meer snelheid zoals intervaltraining. Zo houdt je je hartslag hoog en moet je een grotere inspanning leveren. Als aanvulling hierop kun je door krachttraining je spierkracht en spieruithoudingsvermogen trainen om je conditie te verbeteren.

Zodra je hebt bedacht welke sporten je wilt beoefenen is het tijd om een schema voor jezelf op te stellen. Begin eerst met 10 minuten en bouw het daarna op naar een geschikt niveau wat door jou op consistente basis gedaan kan worden. Een praktische tip die je kunt gebruiken om je conditie te verbeteren is om hartslag op het aanbevolen niveau te houden. Gebruik hiervoor de volgende formule: 220 – je leeftijd x 0.7