Alle 6 resultaten

vitamine-d3
11.90

Waar onder andere Vitamine D3 goed voor is:

  • Draagt bij tot een normale werking van de spieren
  • Heeft een positieve invloed op het immuunsysteem
  • Draagt bij aan de instandhouding van sterke botten
  • Draagt bij tot de opname van calcium en…
Total-recovery-creatine-500-gram
Waardering 4.75 uit 5
28.50
  • Creatine helpt prestaties te verbeteren bij explosieve krachtsinspanningen
  • Bevat belangrijke bouwstenen voor nieuwe eiwitten (aminozuren)
  • Positieve invloed op het immuunsysteem (vitamine C)
  • Positieve invloed op het stresshormoon cortisol na training (vitamine C)
  • Unieke complete combinatie voor (top) sporters!
bcaa-bodyguard-500-gram
Waardering 5.00 uit 5
28.50
  • Draagt voor 30% direct bij tot herstel van spieren na training!
  • Ondersteunt de aanmaak van droge spiermassa
  • Gezoet met stevia & natuurlijke smaakstoffen
  • Met o.a. BCAA 2:1:1 + Vitamine C + Magnesium + Citruline
bcaa-120-tabletten
Waardering 5.00 uit 5
16.90
  • Aangeraden voor fanatieke sporters!
  • Gemakkelijk in te nemen tabletvorm
  • Ideale 2:1:1 verhouding: Leucine, Isoleucine, Valine

Populair onder (top)sporters
(bij o.a. krachtsport & duursport)

glucosamine-chondroitine-msm-120-tabletten
19.90
  • Extra ondersteuning bij een actieve levensstijl
  • Enorm populair supplement!
  • Puurste & Zuiverste vorm van Glucosamine!
pre-workout-pakket
41.50
  • Caffeine
  • L-arginine
  • L-tyrosine

Crossfit is een andere tak van sport, die we onder fitness schalen. Toch is crossfit een hele andere manier van fitness. Wanneer je een fanatiek crossfitter bent, heb je te maken met de volgende dingen:

  • Je vraagt enorm veel energie van je lichaam
    Gewrichten krijgen het enorm te verduren door de explosieve oefeningen
  • Door de extreem hoge intensiteit verbrandt je lichaam ook veel vitamines & mineralen
  • Verzuringen, spier en peesblessures zijn gesprek van de dag binnen “crossfit land”

Welke supplementen zijn belangrijk voor crossfit atleten?

Gebaseerd op het bovenstaande rijtje, zijn er een aantal sportsupplementen enorm belangrijk voor crossfit atleten. Crossfit supplementen komen veelal overeen met supplementen die topsporters gebruiken, alleen de samenstellingen en doseringen zullen verschillend zijn. Mocht je twijfels hebben over hoeveel jij van een bepaald product moet gebruiken als crossfitter, neem dan gerust even contact met ons op. Wij helpen je graag, ook met een advies over het juiste gebruik en dosering van supplementen.

Belangrijke & populaire crossfit supplementen zijn:

  • Voor spieren, pezen & gewrichten: omega 3, zink, magnesium, glucosamine, vitamine D
  • Voor spierherstel: eiwitshakes, BCAA, creatine
    Lichamelijk herstel: vitamine C, multivitamine

De juiste voeding bij een “crossfit lifestyle”

Voor crossfitters geldt ook dat het in de eerste plaats heel belangrijk is om je voedingsstoffen uit gezonde voeding te halen. Net als fitnessers hebben crossfitters baat bij eiwitrijke voeding om onder andere te zorgen voor herstel en opbouw van de spieren. Ook voldoende vitamines, mineralen en gezonde vetten zijn erg belangrijk voor een sporter om gezond te blijven en je lichaamsprocessen in balans te houden en optimaal te laten werken. Dit kan je natuurlijk ook weer aanvullen met de crossfit supplementen die wij op deze pagina geselecteerd hebben.

Het verschil in het dieet voor crossfitters ten opzichte van fitnessers is dat het voor crossfitters nog belangrijker is voldoende koolhydraten te eten en dan met name voor een training. Crossfit is namelijk intensiever op het gebied van cardio, waardoor je tijdens een training meer energie nodig hebt om de oefeningen op de juiste manier uit te voeren. Wanneer je vermoeid bent loop je namelijk meer kans op blessures. Ook na een crossfit training is het belangrijk op je energieniveau weer aan te vullen met koolhydraten, maar kies dan voor langzame koolhydraten. Natuurlijk zorg je na je training ook voor voldoende eiwitten, om je spieren in hun herstel en opbouw te helpen. Wij adviseren om binnen een half uur minimaal 20 gram eiwitten te nuttigen.