Alle 3 resultaten

Total-recovery-creatine-500-gram
Waardering 4.75 uit 5
28.50
  • Creatine helpt prestaties te verbeteren bij explosieve krachtsinspanningen
  • Bevat belangrijke bouwstenen voor nieuwe eiwitten (aminozuren)
  • Positieve invloed op het immuunsysteem (vitamine C)
  • Positieve invloed op het stresshormoon cortisol na training (vitamine C)
  • Unieke complete combinatie voor (top) sporters!
bcaa-bodyguard-500-gram
Waardering 5.00 uit 5
28.50
  • Draagt voor 30% direct bij tot herstel van spieren na training!
  • Ondersteunt de aanmaak van droge spiermassa
  • Gezoet met stevia & natuurlijke smaakstoffen
  • Met o.a. BCAA 2:1:1 + Vitamine C + Magnesium + Citruline
l-ornithine
14.90
  • Zuivere vorm L-ornithine
  • Werkt perfect samen met L-arginine
  • Zeer geschikt voor krachtsporters en topsporters
  • Populair onder duursporters

Populair onder (top)sporters
(bij o.a. krachtsport & duursport)

Calisthenics is een nieuwe sport binnen Nederland en wint per dag aan populariteit. Binnen de calisthenics cirkel is een echte subcultuur te proeven. De meeste calisthenics atleten zijn vaak gewoon lekker buiten aan het trainen op klimrekken, speciale bars en lopen daarom sneller het risico om maaltijden over te slaan. Dit terwijl calisthenic atleten juist enorm veel van hun lichaam vragen! Herstel van het lichaam begint bij de juiste voeding en als aanvulling natuurlijk specifiek geselecteerde calisthenics supplementen. Wanneer je niet of te weinig eet, herstel je dus minder goed. Je maakt minder spieren aan, waardoor je minder explosief en minder sterk bent. Met als gevolg dat je jouw 360 net niet hoog genoeg kunt draaien.

Welke supplementen zijn te benoemen als “Calisthenics supplementen”?

Wij werken samen met veel jongens uit de calisthenics wereld en hebben onderzoek gedaan naar de belangrijkste supplementen voor dit type atleten. Wij raden de volgende calisthenic supplementen aan:

  • Omega 3 visolie: Soepele gewrichten, herstel van blessures
  • Vitamine D: Ondersteunt spierwerking en sterke botten
  • Magnesium: Soepele spieren, ondersteunt botten, zenuwstelsel en metabolisme
  • Glucosamine, Chondroitine & MSM: Blessure herstel, ondersteunt spieren, pezen, kraakbeen en soepele gewrichten
  • Eiwitshakes: Ondersteunt het herstel en opbouw van de spieren.
  • BCAA (Branched Chain Amino Acids): Gaat spierafbraak tegen, stimuleert spierherstel en spieropbouw
  • Sportvoeding voor calisthenic atleten

    Zorg goed voor je lichaam en voed je lichaam met de juiste brandstof! Voor calisthenics atleten is het ook belangrijk om extra supplementen te nemen die de werking van soepele gewrichten en pezen stimuleren. Calisthenics is een zeer blessuregevoelige sport, waardoor calisthenics atleten vaak rondlopen met blessures in met name gewrichten als de schouder, elleboog of pols. Extra voeding en extra supplementen ter voorkoming van blessures is dus enorm aan te raden!

    Tip: Iedere calisthenics atleet die serieuze trainingssessies doet, moet eigenlijk standaard de volgende producten dagelijks naast goede voeding innemen:

    Calisthenics starterspakket: BCAA Bodyguard + Omega 3 + Glucosamine, Chondroitine, MSM