085 0654 111   06 404 20 111
Winkelwagen

Atletiek

Tonen als Lijst Foto-tabel

1 product

Van hoog naar laag sorteren
per pagina
  1. BCAA Bodyguard

    Waardering:
    100% of 100
    € 28,50
    De UNIEKE voordelen van BCAA Bodyguard:

    • Jouw BODYGUARD tegen spierafbraak
    • Draagt voor 30% direct bij tot herstel van spieren na training!
    • Snelle ofwel Directe opname!
    • Ondersteunt de aanmaak van droge spiermassa
    • Gezoet met stevia & natuurlijke smaakstoffen
    • Met o.a. BCAA 2:1:1 + Vitamine C + Magnesium + Citruline
    Lees verder
Tonen als Lijst Foto-tabel

1 product

Van hoog naar laag sorteren
per pagina
Atletiek is een veelzijdige sport, omdat het bestaat uit vele onderdelen. De verschillende onderdelen, zoals looponderdelen, springonderdelen, en werponderdelen vragen allemaal andere technieken, trainingen en hebben een andere belasting op de spiergroepen in het lichaam. Bij een looponderdelen ligt de focus vooral op snelheid, uithoudingsvermogen en de beenspieren en bij een werponderdelen ligt de focus meer op kracht en de armspieren. Toch komen bij alle onderdelen een combinatie van cardio en kracht kijken.

Supplementen voor atletiek

Supplementen kunnen je helpen om 110% uit jezelf te halen. Net dat beetje extra kan zorgen voor een (persoonlijke) overwinning!

Atletiek supplementen voor cardio

Cardio komt vooral kijken bij de looponderdelen en dan vooral de midden- en lange afstanden. Aspecten die hierbij belangrijk zijn, zijn snelheid en uithoudingsvermogen. Snelheid haal je deels uit je beenspieren, maar je moet deze snelheid wel volhouden over de gehele afstand. Het is dan belangrijk om vooral verzuring in de spieren te voorkomen, zodat je het langer uithoudt. De volgende supplementen zijn belangrijk bij voorkomen van verzuring en het hebben van uithoudingsvermogen:
  • BCAA capsules: Ondersteunt spierherstel en de eiwitsynthese
  • BCAA Bodyguard: Dit is een blend die naast het ondersteunen van spierherstel en de eiwitsynthese. Ook bevat het Magnesium, vitamine C en B6. Dit zorgt voor soepele spieren en beter immuunsysteem. Tevens gaat Bodyguard ook spierafbraak tegen.
  • Glutamine: Voorkomt verzuring.
  • Total Recovery/Creatine: Zorgt voor explosiviteit en spierherstel.
  • Glucosamine & Chondroitine: Versterkt en versoepelt gewrichten
  • Atletiek supplementen voor kracht

    Bij werponderdelen, zoals kogelstoten en discuswerpen komt vooral explosiviteit en kracht kijken. Je moet namelijk in “het moment” zoveel en zo snel mogelijk kracht geven door het stoten van een kogel of het werpen van een discus. Ook komt er een stukje kracht (in de beenspieren) kijken bij sprintonderdelen en springonderdelen. Naast vele uren trainen kun je dit verbeteren door de juiste supplementen te nemen om spiermassa op te bouwen, zodat ook je kracht toeneemt. Vervolgens is het belangrijk om snel te herstellen, vooral wanneer je op meerdere onderdelen moet presteren. Explosiviteit verhogen, snel herstellen en spiermassa opbouwen kan door middel van de volgende atletiek supplementen:
  • Total Recovery (Creatine blend): Zorgt voor extra kracht, explosiviteit en spierherstel.
  • Glutamine: Voorkomt verzuring
  • BCAA Bodyguard: Deze blend die naast het ondersteunen van spierherstel en de eiwitsynthese. Ook bevat het Magnesium, vitamine C en B6. Dit zorgt voor soepele spieren en beter immuunsysteem.
  • Eiwitshakes: Zorgt voor sterkere spieren en een beter herstel van de spieren na een training of wedstrijd.
  • Omega 3: Verbetert de eiwitsynthese en concentratie
  • Vitamine D3: Versterkt de spieren door snelle spiervezel samentrekking
  • Glucosamine & Chondroitine: Versterkt en versoepelt gewrichten
  • Sportvoeding voor atletiek

    Wanneer je de sport atletiek uitoefent is het belangrijk om een gezonde basis te hebben om je prestaties te verbeteren. Gezonde voeding is de basis voor succes. Tijdens het sporten put je eigenlijk je lichaam uit doordat je je voorraden aan bijvoorbeeld koolhydraten, vitamines en mineralen opmaakt. Als je dit na een training niet aanvult, kan je lichaam niet voldoende herstellen en blijft het op bepaalde punten zwak. Kortom, pak of maak een echte maaltijd met “pure sportvoeding”! Wanneer je na een training ongezonde voeding eet put je je lichaam eigenlijk nog meer uit, omdat het voor je lichaam meer energie kost om slechte voedingsstoffen te verteren. Daarnaast haalt je lichaam hier weinig voedingsstoffen uit, waardoor je minimaal herstelt. Voor een atleet is het belangrijk om een goede balans te vinden tussen het aantal koolhydraten, vetten en eiwitten (macronutriënten). Deze balans is afhankelijk van onder andere het geslacht, gewicht en de sport die je uitoefent, daarom is daar nu geen gericht advies voor te geven. Daarnaast is het belangrijk om dagelijks de aanbevolen hoeveelheid vitamines binnen te krijgen via zowel voeding / sportvoeding als supplementen. Vóór een wedstrijd is het tot slot altijd erg belangrijk om voldoende koolhydraten te eten voor voldoende energie.
    Graag even wachten...