085 0654 111   06 404 20 111
Winkelwagen

Zwemmen

Tonen als Lijst Foto-tabel

1 product

Van hoog naar laag sorteren
per pagina
  1. BCAA Bodyguard

    Waardering:
    100% of 100
    € 28,50
    De UNIEKE voordelen van BCAA Bodyguard:

    • Jouw BODYGUARD tegen spierafbraak
    • Draagt voor 30% direct bij tot herstel van spieren na training!
    • Snelle ofwel Directe opname!
    • Ondersteunt de aanmaak van droge spiermassa
    • Gezoet met stevia & natuurlijke smaakstoffen
    • Met o.a. BCAA 2:1:1 + Vitamine C + Magnesium + Citruline
    Lees verder
Tonen als Lijst Foto-tabel

1 product

Van hoog naar laag sorteren
per pagina

Zwemmen

Zwemmen is een intensieve sport. Deze sport valt, net als wielrennen, hardlopen en atletiek in de categorie duursport. Bij het zwemmen gebruik je enorm veel spieren. Je verbrandt met zwemmen zelfs vier keer zoveel calorieën dan als je dezelfde afstand zal lopen. Hierdoor is zwemmen uitermate geschikt om af te vallen. Met bijna elke zwemslag train je veel verschillende spieren in het lichaam. Je traint niet alleen de armspieren en beenspieren, maar ook je rugspieren, buikspieren en rompspieren om je lichaam horizontaal te kunnen houden in het water. Al deze spieren hebben natuurlijk voldoende energie nodig. Je kunt spieren alleen trainen als de spieren voldoende en juiste voedingsstoffen tot zich kunnen nemen. Net als bij andere sporten zijn motivatie, discipline en mentaliteit belangrijke eigenschappen voor een zwemmer. Een juist voedingsschema met goede voeding zijn, naast het trainen, enorm belangrijk om te blijven presteren. Echter is dit niet zo makkelijk als dat vaak wordt gedacht. Daarom kunnen supplementen ook voor zwemmers een uitkomst bieden om te zorgen voor de benodigde voedingsstoffen. Welke supplementen voor zwemmers van belang kunnen zijn, lees je hier.

Voedingssupplementen voor zwemmers

Kunnen voedingssupplementen helpen bij zwemmers? Ja dat kan, want zwemmers gebruiken meer spieren dan welke andere sporters dan ook. Het is een zeer intensieve sport waarbij goede voorbereiding, training en uithoudingsvermogen centraal staan. Er wordt veel van de spieren gevraagd, waardoor ze snel vermoeid kunnen raken. Wij hebben daarom een aantal supplementen voor je op een rij gezet die jou als zwemmer goed kunnen helpen.
  • Arginine voor het verbeteren van het spieruithoudingsvermogen, om langer door te kunnen zwemmen en waardoor de spieren minder snel kunnen verzuren. Neem voor de training of wedstrijd een arginine supplement om er optimaal profijt van te hebben tijdens je training of zwemwedstrijd
  • Cafeïne tabletten kunnen helpen om je uithoudingsvermogen te vergroten en je meer kracht te geven. Tevens zorgt cafeïne voor verbetering van vetverbranding. Neem een cafeïne tablet voor de training of zwemwedstrijd. De werking van een tablet is na ongeveer een half uur tot een uur merkbaar.
  • Total Recovery voor een beter herstel van de spieren na een intensieve training of zwemwedstrijd. De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid is ongeveer 3-5 gram in 200 ml water direct na de wedstrijd of training. De vitamine C in onze creatine zorgt ervoor dat je immuunsysteem versterkt wordt nadat het lichaam verzwakt is door de verloren energie tijdens je training of wedstrijd.
  • Whey Protein eiwitshake voor het onderhoud, herstel en opbouw van je spieren.
  • Voedingssupplementen zijn geen vervangers van de dagelijkse gevarieerde voeding. Houd je ook altijd aan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid. Hieronder meer over welke voeding belangrijk is voor zwemmers.

    Voeding voor zwemmers

    Om niet uit te drogen is het belangrijk om voldoende water te drinken tijdens het zwemmen. Dehydratatie kan namelijk de sportprestaties verslechteren. Naast vocht is energie voor het lichaam ook uitermate belangrijk. Om over genoeg energie te beschikken is het belangrijk om voor een training of wedstrijd een koolhydraatrijke maaltijd te eten. Dit zal bijvoorbeeld een pasta maaltijd kunnen zijn of een maaltijd met genoeg zetmeelrijke groenten. Groenten zijn tevens belangrijk doordat het belangrijke vitamines en mineralen bevat. Voor een zwemmer hebben koolhydraten prioriteit (door de hoeveelheid energie), maar eiwitten zijn voor een zwemmer ook zeer belangrijk. Voor een korte afstand zwemmer ligt de focus meer op explosieve kracht, waardoor het een zwaardere belasting is voor je spieren ten opzichte van het uithoudingsvermogen. Daarom is het voor dit type zwemmer weer belangrijker om meer eiwitten te eten en/of te supplementeren. In de zwemsport is het normaal om ‘s ochtends te trainen. Voor sommige zwemmers is het dan moeilijk om uitgebreid te ontbijten. Niet iedereen houdt ervan om een warme koolhydraatrijke maaltijd te bereiden, in de ochtend. Toch is het erg belangrijk om voldoende koolhydraten(omzetting koolhydraten tot glucose/glycogeen) te hebben gegeten voor een training of zwemwedstrijd. Mocht dit voor aanvang al lager zijn dan normaal, dan is de kans vrij groot dat je sneller uitgeput raakt. Bij de uitputting van je glycogeenvoorraad, doet het lichaam aanspraak op de energievoorraad in je spieren. Dit kan leiden tot spierafbraak en schade aan de spieren. Voor een hogere intensiteit en betere prestatie, heb je meer koolhydraten nodig. Wat kan ik nemen voor de training of zwemwedstrijd?
  • (Zoete) aardappelen
  • Rijst met vlees
  • Muesli met fruit
  • Havermout/ brinta met ongezoete amandelmelk of magere kwark
  • Koolhydraatrijke drankjes
  • Na een training of zwemwedstrijd heeft het lichaam weer voldoende goede voedingsstoffen nodig om optimaal te herstellen en weer snel fit te worden voor de volgende training/ wedstrijd. Heb jij na de training/ wedstrijd niet de mogelijkheid om uitgebreid en gezond te eten? Dan kunnen de supplementen zoals hierboven beschreven, een uitkomst bieden. Denk er wel om dat voedingssupplementen niet een vervanging zijn van de dagelijkse gevarieerde voeding.
    Graag even wachten...