Alle 5 resultaten

vitamine-c-1000mg-90-tabletten
Waardering 5.00 uit 5
11.90

Vitamine C 1000 mg is onder andere goed voor:

  • Activeert je natuurlijke energie in het lichaam
  • Bevordert de weerstand tijdens en na fysieke inspanning
  • Draagt bij tot de normale werking van het immuunsysteem
  • Helpt bij vermoeidheid/moeheid
vitamine-c-poeder
19.90
  • Gebufferde (ontzuurde) vitamine C poeder
  • Activeert je natuurlijke energie in het lichaam
  • Bevordert de weerstand tijdens en na fysieke inspanning
  • Draagt bij tot de normale werking van het immuunsysteem
  • Helpt bij vermoeidheid/moeheid

Beste keus vitamine C: Beste…

Total-recovery-creatine-500-gram
Waardering 4.75 uit 5
28.50
  • Creatine helpt prestaties te verbeteren bij explosieve krachtsinspanningen
  • Bevat belangrijke bouwstenen voor nieuwe eiwitten (aminozuren)
  • Positieve invloed op het immuunsysteem (vitamine C)
  • Positieve invloed op het stresshormoon cortisol na training (vitamine C)
  • Unieke complete combinatie voor (top) sporters!
bcaa-bodyguard-500-gram
Waardering 5.00 uit 5
28.50
  • Draagt voor 30% direct bij tot herstel van spieren na training!
  • Ondersteunt de aanmaak van droge spiermassa
  • Gezoet met stevia & natuurlijke smaakstoffen
  • Met o.a. BCAA 2:1:1 + Vitamine C + Magnesium + Citruline
glucosamine-chondroitine-msm-120-tabletten
19.90
  • Extra ondersteuning bij een actieve levensstijl
  • Enorm populair supplement!
  • Puurste & Zuiverste vorm van Glucosamine!

Hardlopen en hardloop supplementen

Hardlopen is een zeer populaire en waarschijnlijk de meest beoefende sport binnen Nederland. De meeste lopers zijn recreatieve hardlopers, wat niet wegneemt dat je niet fanatiek bent als hardloper! Het vereist ontzettend veel discipline, uithoudings- en doorzettingsvermogen. Hardloop supplementen kunnen een belangrijke rol spelen om je prestaties te verbeteren. Hardlopen is namelijk een zware sport dat veel van je lichaam vraagt. Tijdens het rennen maak je gebruik van je been-, buik-, én armspieren. Je zult je energiek en fit genoeg moeten voelen om jezelf te motiveren je afstanden te volbrengen. Om je energiek en fit te voelen is het belangrijk dat je lichaam in goede conditie is, door het van de juiste voedingsstoffen te voorzien. Naast voeding is ook rust erg belangrijk voor het herstel.

Hardloop supplementen

Wil je je prestaties verbeteren en langere afstanden kunnen rennen zonder blessures op te lopen? Dan is het belangrijk om de goede voeding en juiste hardloop supplementen tot je te nemen. Wanneer je op het punt bent gekomen dat je gemiddelde trainingsrondjes ongeveer 60 minuten duren, vraag je ontzettend veel van je lichaam. In een trainingstijd van drie kwartier verbruik je grotendeels alle belangrijke bouwstoffen voor de spieren in je lichaam, zoals je glycogeenvoorraad. Om het langer uit te houden en geen schade aan te brengen op je spieren bij runs langer dan 60 minuten, raden wij je aan BCAA’s te gebruiken. Deze aminozuren voorkomen spierafbraak in het lichaam en kunnen verbrand worden om als energie te gebruiken.
Vitamines en mineralen zoals vitamine B, C, magnesium en omega 3 doen veel voor je spieren en gewrichten. Een pré voor wanneer je als hardloper progressie wilt boeken. Hieronder lees je waarom.
Speciale supplementen voor hardlopers zijn:

  • Eiwitshakes: Helpt je spieren sneller te herstellen na een run
  • BCAA: Ondersteunt spierherstel, eiwitsynthese en voorkomt spierafbraak
  • BCAA Bodyguard: Dit is een blend van BCAA’s gemixt met L-Glutamine, L-Citrulline malaat, Magnesium, Vitamine C en Vitamine B6. Wat naast ondersteuning van het spierherstel ook zorgt voor soepele spieren en bijdraagt aan de energievoorziening van de spieren. Het gaat ook spierafbraak tegen tijdens je trainingen.
  • Vitamine B: Zorgt onder andere voor een bijdrage aan de energievoorziening en huishouding van je spieren.
  • Vitamine C: Versterkt je weerstand, na het trainen is je lichaam moe en ben je dus vatbaar voor virussen
  • Multivitamine: Vergroot onder andere het uithoudingsvermogen. Tevens is het een goede aanvulling op vitamines of mineralen die je niet uit je voeding hebt kunnen halen.
  • Omega 3: Houdt je gewrichten soepel, verbetert concentratie en helpt tegen hart- en vaatziektes.
  • Magnesium: Zorgt voor soepele spieren en verbetert de werking van vitamines
  • Glucosamine & Chondroitine: Versterkt en versoepelt gewrichten
  • Hardloopblessures voorkomen (training, sportvoeding en supplementen)

    590
    Blessures zijn altijd vervelend, want het schopt je schema’s en progressie overhoop. Hardloopblessures komen vaak voor, omdat velen te hard van stapel lopen of zonder de juiste voorbereiding een rondje gaan rennen. Hardlopen wordt vooral zelfstandig gedaan, waardoor er bij veel lopers gebrek aan de juiste tips en informatie heerst. Voor blessures geldt dat voorkomen beter is dan genezen, dus zorg ervoor dat je op de volgende zaken let:

  • Vergeet nooit je warming up! Als je start met hardlopen zonder warming up, zijn je spieren nog koud wat de kans op blessures vergroot.
  • Stel realistische doelen. Wanneer je te snel wilt, verhoog je de kans op overbelastingen en daarmee blessures.
  • Een tekort aan vitamines of mineralen. Hierdoor worden je gewrichten, pezen en spieren kwetsbaarder en loop je sneller blessures op.
  • Loop niet door met blessures. Als je toch doorloopt, ga je de pijn ‘ontzien’ door anders te gaan lopen, waardoor je de blessure de huidige blessure uiteindelijk erger maakt en vaak ook nog andere pijntjes zult ervaren door een onnatuurlijke / andere loop houding.
  • Hardloop supplementen bij blessures

    Wanneer je toch een blessure oploopt, is het belangrijk rust te houden om je lichaam zichzelf te laten herstellen. De juiste voeding en supplementen kunnen bijdragen aan een snel herstel van de blessure. Er zijn een aantal speciale supplementen die je kunnen helpen bij het voorkomen, maar ook bij het herstellen van blessures. Deze sportsupplementen (die je natuurlijk ook als hardloop supplementen kunt zien) zijn:

  • Magnesium
  • Glucosamine
  • Omega 3
  • Het is altijd raadzaam om een arts of fysiotherapeut te raadplegen bij een blessure. Zij kunnen je het beste adviseren in hoe je moet handelen bij jouw blessure. Hiermee voorkom je dat je weer te vroeg begint met sporten. Een goed en volledig herstel is van levensbelang als je vervolgens weer fanatiek wilt gaan hardlopen!

    Hardlopen en voeding: wat is belangrijke voeding voor een hardloper?

    Als duursporter is het belangrijk om gezonde voeding / sportvoeding binnen te krijgen. Hardlopen en voeding houden elkaar in balans. Een goede mix tussen je macronutriënten (eiwitten, koolhydraten en vetten) en micronutriënten (vitamines en mineralen) zorgen ervoor dat jij je prestaties kunt verbeteren. Daarnaast spelen koolhydraten en eiwitten een belangrijke rol bij het hardlopen. Koolhydraten zijn vooral belangrijk in de aanloop voor een training of wedstrijd. Zij zorgen ervoor dat je genoeg energie hebt tijdens de run. Zorg ervoor dat je ongeveer 50% van je dagelijkse energiebehoefte uit complexe koolhydraten haalt zoals zoete aardappel, groente, fruit en volkoren producten haalt. Eiwitten zorgen voor onderhoud en herstel van je spieren, om te voorkomen dat je overtraind raakt. Eiwitten kun je het best direct na je training nemen (binnen 30 minuten), voor het beste herstel. Om je hardloopprestaties te optimaliseren kun je hiernaast gebruik maken van de supplementen voor hardlopers die op deze pagina zijn geselecteerd.