Voedingsadvies

voedingsadvies-op-maat
voedingsschema-intake

“Jij bent Jij, Jij bent een uniek individu“

Gezonde voeding heeft direct invloed op de prestaties, gezondheid, humeur, energie, concentratie, werkprestaties en vele andere aspecten. Voeding staat aan de basis van fysiek, geestelijk en sociaal welzijn. Om verder te kunnen bouwen, om jezelf te verbeteren of te optimaliseren moet je fundering dus goed zijn! Jezelf verbeteren aan de hand van een persoonlijk voedingsadvies / voedingsschema is daarom een van de meest essentiële richtlijnen voor “een verbeterde jij”.

Voedingsadvies in verschillende categorieën:

  • Voedingsadvies voor sportspecifieke doelstellingen
  • Voedingsadvies bij aandoeningen (zoals ziektes of voedselintoleranties)
  • Voedingsadvies voor lichamelijke / fysieke doelstellingen
  • Voedingsadvies bij blessures
  • Voedingsadvies ter geestelijke / mentale ondersteuning
  • Voedingsadvies voor meer energie
  • Voedingsadvies voor betere werkprestaties etc.

Dit is direct een mooi voorbeeld wat ons onderscheid ten opzichte van vele andere voedingsconsulenten, diëtisten en voedingsdeskundigen: Onze kennis omslaat zowel spieren als gezondheid in geestelijke en lichamelijke vorm. Iedereen wordt behandeld als een uniek individu met een unieke situatie. Wij gaan de diepte met je in voor een 100% persoonlijk voedingsadvies. Je begint met een uitgebreid inschrijfformulier, zodat wij zoveel mogelijk over jouw persoonlijke situatie leren, voor een zo persoonlijk en uitgebalanceerd mogelijk voedings- en leefadvies.

Vragen? Wij bellen je terug! (binnen 1 dag!)

Naam

Je e-mailadres

Telefoonnummer

Extra informatie

Wesley-Kelder-orthomoleculair-therapeut-voedingsdeskundige

Orthomoleculair Voedingsdeskundige

Wesley Kelder

Wij helpen om jouw doelstellingen te behalen. Jouw doel = onze doelstelling! Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen?

METEN = WETEN

Wij hebben twee benaderingen om een persoonlijk voedingsadvies uit te brengen:

  1. Op basis van een uitgebreid intake formulier
  2. Op basis van meetbaar onderzoek
    (bloedonderzoek, urineonderzoek, darmflora / microbioom onderzoek, mineralen onderzoek).

Een voedingsschema of voedingsadvies op basis van een uitgebreid intakeformulier kan al voldoende zijn voor een eerste belangrijke verbeterslag in je leven

Wij zijn ook groot voorstander van het eeuwenoude gezegde: “meten = weten”. Zodra wij via onderzoek kunnen aantonen dat er bepaalde tekorten zijn, kunnen wij nog gerichter te werk gaan. Bij een persoonlijk voedingsschema via een vragenlijst kunnen wij al een prachtige indicatie hebben hoe jij je eetpatroon kan verbeteren. Echter, kunnen wij na onderzoek nog beter bepaalde voedselpatronen afstemmen. Met name de hoeveelheid en frequentie van bepaalde voedingsmiddelen zullen beter kunnen worden afgestemd met onderzoeksuitslagen.

voedingsschema-intake
voedingsschema-bloedonderzoek

Persoonlijk voedingsadvies

voedingsschema

Persoonlijk voedingsschema

Wij begeleiden jou op een gezonde wijze naar je doelstelling. Na een uitgebreid intakeformulier weten wij de belangrijkste elementen van jouw leven waarop wij een 100% persoonlijk voedingsschema zullen presenteren. Met dit voedingsschema houden wij dus o.a. rekening met totale dagelijkse bezigheden in verband met verbranding en benodigde calorie inname t/m fysieke- of gezondheidsaandoeningen.

voedingsschema

Orthomoleculair voedingsadvies

Orthomoleculair voedingsadvies gaat nog weer even wat dieper in de analyse dan een persoonlijk voedingsschema. Bij een orthomoleculair voedingsschema wordt er dieper ingegaan op bepaalde gezondheidsproblemen. Hier worden tevens onderzoeken bij betrokken zoals bloedonderzoek, darmonderzoek, haarmineralen testen, hormonaal onderzoek etc.

orthomoleculair-voedingsschema

Voedingsadvies o.b.v. bloedonderzoek

Voedingsadvies op basis van bloedonderzoek valt tussen een persoonlijk voedingsadvies en een orthomoleculair voedingsadvies in. Bij een orthomoleculair voedingsadvies wordt er vaak ook een voedingsplan gemaakt o.b.v. en bloedonderzoek, maar je kunt bij ons ook puur met een reeds bekende uitslag aankloppen, zodat wij met deze data een uitgebalanceerd levensstijl interventie / voedingsadviesplan ontwikkelen.

orthomoleculair-voedingsschema

Voedingsadvies o.b.v. mineralen onderzoek

Een van de grootste oorzaken van een niet optimale gezondheid of sub optimale sportprestaties, aanhoudende blessures, vage kwaaltjes en klachten, zijn mineraal tekorten en zelfs overschotten. Denk hierbij aan bekende mineralen als magnesium en calcium, maar ook minder bekende en tevens enorm belangrijke als mangaan of Molybdeen. Wij doen hier eerst een haarmineralen test, waardoor wij o.b.v. jouw mineralenstatus een zo ideaal mogelijk voedingsadvies kunnen vormgeven.

orthomoleculair-voedingsschema

Voedingsadvies o.b.v. darmonderzoek (microbioom / darmflora)

Optimale prestaties, tal van gezondheidsklachten en de meeste huidklachten ontstaan allemaal vanuit een disbalans in het microbioom. Onze darmen zijn dus essentieel voor een goed functionerend lichaam.

Wesley Kelder (mede-oprichter) ook gespecialiseerd in het microbioom ofwel darmflora. Ons microbioom is enorm belangrijk dan wel niet essentieel voor de opname van vitamines en mineralen. Van neurotransmitters, tot hormonen tot de energie die je dagelijks voelt, en het uithoudingsvermogen wat jouw spieren hebben, is allemaal verbonden met onze darmen.

Een voedingsadvies en uitgebalanceerd voedingsschema op basis van een microbioom onderzoek mag dus zeker niet ontbreken. Dit is regelmatig zelfs nog belangrijker dan een bloedonderzoek omdat wij dan direct kunnen concluderen waar verbeteringen mogelijk zijn.

Waarom kun jij samen met ons je doelen WEL behalen?

Wij hebben honderden klanten gehad die al verschillende voedingsschema’s hebben geprobeerd bij tal van instanties en nooit een steek verder komen. Een van de hoofdredenen dat sommige mensen geen resultaten zien, omslaat het feit dat ieder persoon uniek is. Met andere woorden: in veel gevallen moet er nog persoonlijker worden gekeken naar bijvoorbeeld:

  • Hormonale balans
  • Spijsvertering m.b.t. de opname van voeding
  • Nog specifieker ook het microbioom balans an sich m.b.t. de opname van voeding

De variabele “stress” wat o.a. onze hormonen ook weer kunnen vervelen jouw dagindeling m.b.t. realistische mogelijkheden om te eten tussen werk en bezigheden door etc.

Er zijn veel standaard voedingsschema’s online te vinden. ‘Standaard’ terwijl ieder individu uniek is. Je kunt dus niet altijd standaard advies geven aan een uniek “niet standaard” individu.

Waarom zijn onze klanten zo blij met ons?

  • Voedingsadvies op maat – 100% persoonlijk
  • Gecertificeerde voedingsdeskundigen
  • Diepgaand advies o.b.v. onderzoek (o.a. hormonaal & darm)
  • 10+ jaar ervaring van topsport t/m gezondheidsklachten
  • Optie tot persoonlijke online coaching voor nog meer interactie & motivatie!

“Optimize Yourself“

Direct gratis voedingsadvies / levensstijl tips

  • Zorg ervoor dat je elke nacht geniet van 7 á 8 uur aan slaap. Ben je een fanatieke sporter? Dan geldt de norm 8 tot 10 uur slaap
  • Drink dagelijks minimaal 2-3 liter water
  • Maak één uur voor het slapen gaan geen gebruik meer van elektronische apparaten (mobiel, ipad, laptop, computer, tv etc)
  • Probeer in de zomermaanden 20 minuten op het heetst van de dag te genieten van de zon (voor de aanmaak en opbouw van Vitamine D)
  • Probeer dagelijks zo’n 20 tot 50 minuten te sporten of bewegen
  • Tip: vóór het ontbijt bewegen kan je vertering, vetverlies en bloedsomloop optimaliseren
  • Drink koffie & thee zonder koffiecreamers, suiker of melk
  • Drink geen frisdranken of sappen (Cola, Multivit, Dubbelfris, Optimel, Coolbest enz.)
  • Eet geen snacks, koekjes, snoepjes, gebakjes, cake, chips, chocola, ijs etc.
  • Gebruik bij het koken 1 á 2 theelepels kokosolie en anders olijfolie
  • Gril zoveel mogelijk je eten. Bijvoorbeeld gegrilde kip of gegrilde zalm
  • Groenten bij voorkeur stomen, kort wokken en als laatst zo kort mogelijk koken
  • Begin iedere dag met een halve uitgeperste citroen in 1 vol glas lauw water
  • Gebruik geen suiker (en liever ook geen honing) door yoghurt / kwark maaltijden.
  • Dressings op salades: Liever niet! (eventueel: lijnzaadolie, olijfolie, natuurazijn, appelazijn, vers geperste sinaasappel, limoen of citroensap)
  • Kruiden zijn over het algemeen goed voor je, alleen let erop dat jouw kruiden geen suikers of grote hoeveelheden zout bevat! Mocht je perse zout willen gebruiken? Gebruik dan geen tafelzout, maar himalaya- of keltisch zeezout
  • Wil je meer basis voedingsadvies, informatie of tips? Vul hier je e-mail adres in en ontvang ons mini e-Book om alvast zelf aan de slag te kunnen gaan!