Toont alle 7 resultaten

Multi-vitamine
16.5024.90
  • Draagt bij tot de vermindering van vermoeidheid en moeheid
  • Draagt bij aan een normale energiehuishouding
  • Heeft een gunstige invloed op de productie en verbranding van eiwitten en koolhydraten
  • Vitamine E draagt bij tot de bescherming van cellen tegen oxidatieve schade
Caffeine-250mg
14.90
  • Geeft een boost!
  • Voor vele sporters zeer effectief
  • 250mg pure cafeïne per dosering
  • In zijn puurste vorm
Afslank & Droogtrain Pakket
52.60

Afslank & Droogtrain pakket

  • L-Carnitine
  • CLA
  • Let it Burn (fatburner)
Fatburner
20.90
  • Op basis van groene thee extract
  • Schone burner, zonder toevoegingen van chemische hulpstoffen!
  • Geeft je net dat stapje extra!
Cla 3000mg
15.90
  • Populair sportsupplement!
  • Zuivere kwaliteit!
  • Handige softgels voorzien van hoge dosering!
  • Bevat weinig calorieën!
omega-3-vloeibaar-framboos
22.90
  • Zuiver en Goed opneembaar!
  • Rijk aan Omega 3 vetzuren
  • DHA draagt bij tot de instandhouding van de normale hersenfunctie

Zeer geschikt voor sporters

Vegan-omega-3-algenolie
18.90
  • 100% Vegan – Plantaardige omega 3
  • Pure Algenolie
  • Zuiver in de Puurste vorm!
  • Rijk aan Omega 3 vetzuren EPA & DHA

Speciaal ontwikkeld voor veganisten

Vet verbranden is een bekend fenomeen. Helaas gaat overtollig vet niet vanzelf weg, dus is vetverbranding voor velen dé reden om naar de sportschool te gaan. Vetverbranding vereist veel discipline en doorzettingsvermogen. Supplementen kunnen jou goed helpen bij het verbranden van vet. Onthoud wel goed dat supplementen alléén, niet genoeg zijn. De juiste voeding en training is het belangrijkste om vet te verbranden. Eet vooral niet té weinig! Wij van Sportvoeding adviseren je om eerst onderstaande informatie goed door te nemen en je te laten inspireren door een schat van mogelijkheden om je doel te bereiken. Heb je hier vragen over, laat het ons direct weten via de chat, via een mailbericht of door ons te bellen.

Hoe werkt onze vetverbranding?

Allereerst willen wij benadrukken dat je niet plaatselijk vet kunt verbranden. Dit houdt concreet in dat je bijvoorbeeld niet alleen kan focussen op je buik of alleen vet rondom je heupen. Iedereen beschikt over vet in haar of zijn lichaam. Alleen is het niet bij iedereen te zien, omdat de plaatsing van vet niet bij iedereen hetzelfde is. Zo zit het vet bij de één om de organen, bij de ander om de heupen en bij de ander weer om de buik, rug of benen.

Verschillende soorten vetweefsel

Er zijn twee soorten vetweefsel te onderscheiden namelijk: wit vetweefsel en bruin vetweefsel. Wit vetweefsel komt het meest voor bij volwassen en bestaat uit één centrale vetdruppel. Dit type vetweefsel ligt met name onder de huid, maar ook rond de interne organen. Bruin vetweefsel komt vooral voor bij kinderen en een bruine vetweefsel cel bevat meerdere kleine vetdruppels. Bruin vetweefsel bevat meer celonderdelen die voor energie zorgen dan wit vetweefsel en is beter doorbloed. Het mannelijk lichaam bestaat gemiddeld voor ongeveer 15 – 20% van het lichaamsgewicht uit vetweefsel en bij vrouwen ligt dit percentage tussen de 20 – 25%.

Verbranding van triglyceriden

Je vetweefsel bestaat uit vetcellen, die opgeslagen worden in de vorm van triglyceriden. Op het moment dat je lichaam in beweging komt, wordt dit vet aangesproken als energiebron. De vetcellen geven hun vet af en zo wordt het bolletje vet kleiner. De verbranding van vet is in gang gezet. De triglyceriden worden omgezet in glycerol en vetzuren welke via het bloed naar de nieren, lever en de spieren worden getransporteerd. Pas wel op bij een overschot aan vet. Producten kunnen al snel veel vetten bevatten en voor je het weet verbrand je te weinig vet en wordt het opgeslagen.

Blijf in beweging!

Vet verbranden is niet voor iedereen zo vanzelfsprekend. Al is de werking wel voor iedereen gelijk. Voor de één gaat dit sneller dan voor de ander. Verschillende factoren spelen hierbij een rol zoals de stofwisseling. Dagelijks verbrand je tijdens het bewegen vet, omdat het lichaam hier energie uithaalt. Beweeg je te weinig, dan heeft het lichaam minder energie nodig en raakt het potje vet niet op. Beweeg je meer, dan zal er meer aanspraak gemaakt worden op de energievoorraad, omdat de verbranding van vet omhoog gaat.

Kan ik vetverbranding stimuleren met supplementen?

Jazeker! Als aanvulling op een goed gebalanceerd dieet kunnen supplementen jou helpen om vetverbranding te stimuleren. Supplementen die jou kunnen helpen om vet te verbranden zijn:

  • Supplementen die je stofwisseling verhogen
  • Supplementen welke je vetopslag aanspreken
  • Specifieke supplementen met natuurlijke Ingrediënten die je vetverbranding stimuleren
  • Voedingssupplementen die je gezondheid verbeteren. Een gezonder lichaam heeft normaliter een gezonder hormoonbalans. Daarnaast zijn er andere processen die beter verlopen in een gezonde lichaam zoals de vertering, een betere nachtrust enzovoorts

Vetverbranding stimuleren met een uitgebalanceerd voedingsschema

Er zijn verschillende manieren om je vetverbranding te stimuleren. De eerste manier is door minder vet binnen te krijgen uit voeding en iets meer te bewegen dan je misschien gewend bent. Tijdens het sporten spreekt je lichaam in eerste instantie de vetcellen aan en verhoogd het de vetverbranding. Uiteraard kan je de vetverbranding ook verhogen door het gebruik van supplementen, zoals hierboven beschreven. Vetverbranding gaat altijd samen met gezonde voeding, voldoende beweging en als aanvulling de juiste supplementen. Hierbij enkele tips om vetverbranding te stimuleren:

Laat de motor draaien

Laat jij de auto ook altijd draaien als je eventjes moet uitstappen om iets op te halen uit de supermarkt, slager of de groenteboer? Bij het blijven draaien van de motor verbruikt de auto brandstof, zoals vet voor jou brandstof. De stofwisseling is de motor voor jouw lichaam, door maaltijden over te slaan, zet jij de motor uit. Zorg voor gezonde tussendoortjes zoals fruit, brinta/ havermout of een shake.

Krachttraining & Cardio

Een combinatie van krachttraining en cardio is de beste manier om vet te verbranden. Bij krachttraining vergroot je je spiermassa, des te groter de spiermassa, des te hoger het energieverbruik. Je lichaam haalt tenslotte de benodigde energie uit de vetcellen. Bij cardio worden in eerste instantie ook vetcellen aangesproken, maar tijdens de sessie worden ook koolhydraten aangesproken. Door beide soorten trainingen uit te voeren stimuleer jij jouw vetverbranding.

Water drinken

Water zorgt niet alleen voor een verzadigd gevoel, maar kan ook de vetverbranding stimuleren. Door minimaal 2 liter water te nuttigen verhoog jij jouw vetverbranding met bijna 3%.

Pittig eten

Gezond, maar pittig eten kan jouw vetverbranding intens verhogen voor een korte tijd. Waarom? Door het eten van pittig voedsel verhoogd je lichaamstemperatuur. Bij een hogere temperatuur is meer energie, dus vetcellen nodig. Kun je niet goed tegen pittig eten? Probeer het dan in kleine stapjes met kleine hoeveelheden pittig eten.

Extra beweging op niet-trainingsdagen

Ook tijdens rustmomenten kan jij de vetverbranding blijven stimuleren. Laat de auto is staan voor dat kleine stukje! Stimuleer de vetverbranding door de fiets te pakken, een stukje te wandelen of te joggen. Elke vorm van beweging zorgt ervoor dat vetcellen worden aangesproken voor energie.

Oefeningen voor vetverbranding

Naast de gezonde voeding en supplementen is beweging een belangrijke factor om vet te verbranden. Door middel van de juiste oefeningen kan je jouw vetverbranding verhogen. Het doel van deze oefeningen is om de aanmaak van hormonen te bevorderen. Door de aanmaak van hormonen wordt spiermassa gestimuleerd en dus meer vetverbranding.

  • Doe compound oefeningen! Dit zijn oefeningen waarbij je meerdere spiergroepen tegelijkertijd aanspreekt. Voorbeelden zijn: deadlifts, squats, bankdrukken en de shoulder press. Tijdens het trainen van meerdere (grote) spiergroepen zal je hormoonspiegel stijgen, door de aanmaak van testosteron. Testosteron is onder andere een belangrijke factor bij spiergroei. Gevolg; de spiermassa neemt toe. Bij een vergroting van de spiermassa hebben de spieren meer energie nodig, wat vetverbranding stimuleert.
  • Intensieve oefeningen/ supersets. Trainingen onder hoge intensiteit hebben een groot positief effect op je stofwisseling. Door bijvoorbeeld 45 minuten intensief te trainen met een combinatie van compound oefeningen en supersets (twee oefeningen tegelijk zonder rust) stimuleer jij vetverbranding. Je lichaam verbruikt simpelweg veel meer energie.

Hartslag en vetverbranding

Een ander leuk weetje is de hartslag die nodig is voor optimale vetverbranding. De hartslag voor een optimale vetverbranding is 65/75% van jouw maximale hartslag. Er is een ezelsbruggetje om je eigen hartslag bij het vet verbranden te berekenen. Dit doe je door 220 te verminderen met je huidige leeftijd. Ben je 25 jaar? 220 – 25 = 195 hartslagen per minuut. Dus kun je bij een maximale hartslag van 195 * 0,6 = 117 hartslagen per minuut aan te houden voor een optimale vetverbranding te realiseren.

Deze methode kun je gebruiken als leidraad, dus is niet geheel accuraat. Dit wordt ook grotendeels bepaald door de trainingsintensiteit. Per persoon wordt de intensiteit van de training anders ervaren. Ga je boven de ideale hartslag per minuut trainen, verbrand je wel extra vet, maar procentueel is dit minder. Bij het hanteren van de ideale hartslag, bestaat 50% van de calorieën uit vetcellen. Bij intensieve trainingen of wedstrijden gaat het percentage wel omlaag.

YouTube
YouTube
Instagram
WhatsApp