085 0654 111   06 404 20 111
Winkelwagen

Chia Zaden

Geen producten gevonden voor deze selectie.

Wij zijn net begonnen met onze webshop en hebben nog niet alles op voorraad. Binnen enkele weken zijn er ook superfoods te bestellen bij Muscle Concepts! Houd onze website in de gaten! Zodra wij nieuwe producten toevoegen kan iedereen profiteren van leuke kortingen en acties!

Wat zijn Chia Zaden?

Chiazaden zijn hele kleine zaadjes van ongeveer 1 millimeter groot die bordenvol vitamine en mineralen zitten. Chia zaden vallen onder de noemer superfoods door het gehalte vitamine en mineralen vergeleken met de hoeveelheid van inname.

Waarom zijn Chiazaden gezond?

Vol Eiwitten, Vitaminen en Mineralen
Vezels: 30 gram chiazaad is goed voor 33% van de dagelijkse hoeveelheid vezels
Omega 3 vetten: belangrijk voor de gezondheid van de hersenen
Calcium & Magnesium: Goed voor sterke tanden en botten
Fosfor: Goed voor sterke tanden en botten + ondersteund de eiwitsynthese om o.a. spieren en weefsel te laten herstellen/groeien
Reduceert de toename van buikvet: Chiazaad kan insuline en de bloedsuikerspiegel ondersteunen wat dus de toename van buikvet kan onderdrukken
Bloeddruk verlagend
Cholesterol verlagend

Chiazaden eten

Chia zaden zijn op verschillende manieren te nuttigen. Je kunt deze bijvoorbeeld door je salade doen of op je broodje pindakaas. Wij van sportvoeding.net gebruiken ook dagelijks een goede dosis aan chiazaden en mixen deze of in water of door onze proteïne shake.
Wanneer je de Chia zaadjes in water doet en deze even 5 minuten laat staan, komt er een soort gel-achige supstantie aan de buitenkant van de zaadjes. Er zit geen smaak aan en het drinkt makkelijk weg, doordat de zaadjes dus erg klein zijn en glibberig zijn van buiten.
Chia komt van oorsprong uit Mexico en wordt momenteel veel geteeld in midden Amerika. Australië is tegenwoordig ook een grote producent van deze plant.

Aangezien wij gezondheidsfreaks zijn gebruiken wij zelf ook dagelijks Chia zaad. Onderstaand delen wij graag enkele tips en een kijkje in onze superfood keuken m.b.t. Chia:

Voeg Chia zaad toe aan je magere kwark
Strooi een eetlepel chia over je broodje pindakaas
Voeg het toe aan salades
Week de zaadjes 10 minuten in water en drink het vervolgens op
Voeg Chia zaad toe aan je vruchtensap
Vermaal het zaad en voeg het toe aan deeg, voor het bakken van bijvoorbeeld brood
Ontkiem chia zaadjes tussen watten en voeg het ontkiemde zaad toe aan een salade. De ontkiemde zaden zitten boordevol vitamine en mineralen!

Graag even wachten...