Toont alle 9 resultaten

multivitamine-75-tabletten
24.90 21.60
  • Draagt bij tot de vermindering van vermoeidheid en moeheid
  • Draagt bij aan een normale energiehuishouding
  • Heeft een gunstige invloed op de productie en verbranding van eiwitten en koolhydraten
  • Vitamine E draagt bij tot de bescherming van cellen tegen oxidatieve schade
bcaa-bodyguard-500-gram
29.90 23.90
  • Draagt voor 30% direct bij tot herstel van spieren na training!
  • Ondersteunt de aanmaak van droge spiermassa
  • Gezoet met stevia & natuurlijke smaakstoffen
  • Met o.a. BCAA 2:1:1 + Vitamine C + Magnesium + Citrulline
wpi-aardbei
34.90 29.60
  • Zuiverste Whey Isolaat
  • Met echte “gevriesdroogde aardbeien”
  • Vrij van aspartaam, sucralose en acesulfaam-k
  • Hoog in eiwitten
  • Geen vet
isolaat-eiwitten
10.0046.90

Muscle Concepts 100% Isolate Protein is de eiwitshake met de meeste eiwitten binnen ons assortiment! Onze unieke Whey Isolate in de heerlijke perzik smaak:

  • Zuiverste Whey Isolaat
  • Extreem laag in suikers en calorieën
  • Geen vet
  • Hoog in eiwitten (26,6 gram)
isolaat-puur-eiwitten
27.10100.90

Muscle Concepts 100% Isolate Protein Pure is de meest zuivere vorm die je kunt krijgen! Deze eiwitshake bevat de meeste eiwitten binnen ons assortiment in eiwitshakes! Onze unieke Whey Isolate Pure is de puurste vorm van Whey Isolaat:

  • Zuivere Whey Isolaat
  • Maarliefst 27,9 gram eiwitten
glutamine
23.90
  • Ideaal voor, tijdens of na de training!
  • Semi-essentieel aminozuur
  • Belangrijke bouwsteen voor nieuwe eiwitten
  • Meest zuivere L-vorm op de markt!

Zeer populair bij veel (top)sporters!

L-Arginine-100-capsules
13.90
  • Enorm populair N.O. Booster (stikstof)
  • Kan pomp bevorderen
  • Kan de energieniveaus verbeteren

Zeer populair onder krachtsporters

omega-3-vloeibaar
22.90
  • Zuiver en Goed opneembaar!
  • Rijk aan Omega 3 vetzuren
  • DHA draagt bij tot de instandhouding van de normale hersenfunctie

Zeer geschikt voor sporters

probioticum-blend-100-capsules
24.90
  • Probioticum in zijn puurste vorm
  • Bevat het aminozuur L-Glutamine
  • Toegevoegde vitamine C helpt bij de bescherming van gezonde lichaamscellen
  • De ideale blend

Als je getraind hebt, is het belangrijk om je lichaam goed te laten herstellen. Jij kent het pijnlijke gevoel vast wel na een zware training. Maar dit hoeft jou niet te weerhouden van hard trainen. Het pijnlijke gevoel één á twee en soms zelfs drie dagen na een intensieve training komt doordat, tijdens het trainen kleine spierscheurtjes ontstaan in de spiervezels en deze worden aangepakt door de aanmaak van melkzuur. Deze “scheurtjes” in de spiervezels moeten natuurlijk worden herstelt in het lichaam. Hier kunnen supplementen, naast een uitgebalanceerd voedingspatroon, jou bij helpen. Lees op deze pagina hoe je spierherstel kunt bevorderen.

Spierherstel bevorderen met supplementen?

Als aanvulling op een gezond voedingspatroon zijn er supplementen die goed kunnen helpen bij optimaal spierherstel. Het is namelijk niet altijd even makkelijk om de juiste hoeveelheden voedingsstoffen binnen te krijgen. Enkele supplementen die hierbij helpen zijn:

  • Eiwitten dragen bij aan spierherstel en spieropbouw. Daarnaast ondersteunen eiwitten snel herstel van de spieren na training. Een eiwitshake is daarom gunstig om te consumeren voor spierherstel. De keuze voor een bepaalde eiwitshake is afhankelijk per persoon. Welke je ook kiest, kies altijd voor een eiwitshake van goede kwaliteit, zonder ongezonde toevoegingen. Onze 100% whey isolaat is uitermate geschikt om de dagelijkse eiwitinname te verhogen op een gezonde manier.
  • BCAA’s staan voor Branched Chain Amino Acids en bestaan uit de drie essentiële aminozuren leucine, isoleucine en valine. Ons lichaam beschikt niet over voldoende enzymen om deze aminozuren zelf aan te maken, daarom dat we deze dus uit voeding en/ of supplementen moeten halen. Deze aminozuren zitten in eiwitrijk voedsel zoals biefstuk, kip en eieren.
  • Total Recovery. Deze creatine blend helpt bij het optimaal herstellen na een training. Dit supplement bestaat uit een combinatie van creatine monohydraat, glutamine en vitamine C. Zoals hierboven beschreven draagt glutamine bij aan spierherstel, stimuleert creatine monohydraat kracht en spierherstel en verlaagt vitamine C het effect van het stresshormoon cortisol (dit hormoon stimuleert namelijk de afbraak van spierweefsel).

Extra hulp en advies

Er zijn nog andere supplementen die je kunt gebruiken naast de producten die eerder zijn genoemd Afhankelijk van je doelstelling, frequentie van sporten, ervaring en andere factoren kunnen andere supplementen beter passen bij jou. Zo zijn er supplementen die je darmflora verbeteren, je bloedsomloop verbeteren of je herstel bevorderen. Neem daarom gratis contact op met een van onze experts via ons contactformulier.

Spierherstel na sporten

Zoals hierboven al beschreven zorgt rust voor spierherstel na sporten. Wat kan helpen voor sneller spierherstel is het voor en/ of na een intensieve training voorzichtig te rekken en te strekken. Dynamisch rekken is een goede optie om voor je workout te introduceren.
Een dynamische manier van het oprekken van de spieren activeert de spieren en zorgt voor een verbeterde balans en coördinatie. Ook kan dit ook positieve invloed hebben op je algehele houding. Daarnaast helpt een goede warming-up tegen blessures. Voordat jij begint met sporten kan iets simpels, zoals 10 minuten fietsen of lopen er al voor zorgen dat de spierpijn in de dagen erna opvallend minder wordt. Er zijn duizenden geschikte oefeningen voor een dynamische warming-up. Hieronder een paar ter inspiratie:

  • Squats op lichaamsgewicht;
  • Lunges op lichaamsgewicht;
  • Knieheffen;
  • Zijwaartse kruispassen;
  • Armzwaaien

Hiernaast kun je spierherstel na het sporten bevorderen door in een koud bad te gaan, de spieren te laten ontspannen door een spiermassage, een warm bad, een sauna en natuurlijk door de spieren te laten ontspannen na een training. Supplementen die naast eiwitrijke voeding helpen het spierherstel te bevorderen zijn onze eiwitshakes: 100% Isolate Protein Aardbei, Puur & Perzik, maar ook onze Total Recovery creatine blend met extra vitamines en glutamine.

’Deload week’

Waarschijnlijk ben jij al bekend met de term; “deload week”, maar waarom bevorderd dit het herstel van de spieren? In een zogeheten deload week kun jij als sporter rustiger trainen of gewoon simpelweg een week helemaal niet sporten. Op deze manier wordt de regelmaat in je training onderbroken en krijgen je spieren een nieuwe prikkel. Waar de meeste misschien denken dat je door een week niets te doen bijvoorbeeld aankomt of spiermassa verliest, is het tegendeel waar. Naast het positieve effect van een deload week op spiergroei ben jij als sporter natuurlijk ook weer extra uitgerust en gemotiveerd om hierna weer flink er tegenaan te gaan!

Sneller spierherstel

Tijdens een intensieve training beschadig jij de spiervezels in de spiercellen, mits je gevarieerd en gezond eet en jezelf voldoende rust gunt zullen de spieren zich aanpassen aan de training waardoor jouw lichaam sterker wordt. Om te zorgen voor een optimaal herstel van de spieren is het belangrijk om voldoende eiwitten te consumeren. Eiwitten zijn namelijk de bouwstoffen voor ons lichaam. Eiwitrijke voedingsmiddelen zijn bijvoorbeeld kip, rundvlees, eieren en noten en als aanvulling naast gezonde voeding raden wij supplementen aan in de vorm van bijvoorbeeld onze unieke eiwitshakes en creatine.

Spierherstel bevorderen door Rust

Om spierherstel te bevorderen is, zoals hierboven beschreven, rust van essentieel belang. Het is belangrijk om voldoende rust te nemen tijdens en na een training. Dit omdat de spieren zich aanpassen aan de trainingsintensiteit en dus herstellen/ groeien in de rustperiode. Onvoldoende rust zorgt ervoor dat de spieren niet voldoende tijd hebben om de spierbeschadiging te laten herstellen en zorgt er dus voor dat de spiergroei niet optimaal is. Dit is een oorzaak waardoor veel sporters hun doelstellingen niet halen.

Verschillende soorten van rust

Rust is een breed begrip voor sporters. Zo rusten we tijdens een training of oefeningen door en rusten we bijvoorbeeld de dag na een intensieve training. De rust die zorgt voor sneller spierherstel is de nachtrust. Tijdens de slaap kan ons lichaam spierherstel bevorderen, omdat er minder energie nodig is voor verschillende andere functies. Verder rusten mensen die bijvoorbeeld krachttraining doen tussen verschillende sets en oefeningen, maar ook op zogeheten rustdagen. Dit is ook noodzakelijk als verschillende spiergroepen apart worden getraind.