Enige resultaat

voedingsschema
79.00

Het persoonlijke voedingsschema om jouw doelstelling te bereiken!

Wil je:

  • Afvallen?
  • Een strakker lichaam?
  • Meer spiermassa?
  • Een echte sixpack?
  • Droogtrainen?
  • Sportprestaties verbeteren?

“Jouw doelstelling = ons doel”

Wij…

Hoe krijg je een Sixpack, strakke buik of platte buik?

Een sixpack, strakke of platte buik krijgen is niet voor iedereen weggelegd. Ten eerste is het belangrijk om te letten op je voeding. Je zult gezond moeten eten en er dagelijks voor moeten zorgen dat je minder calorieën consumeert dan dat je nodig hebt om op gewicht te blijven. Ten tweede is het belangrijk om genoeg nachtrust te krijgen. Te weinig slaap kan ervoor zorgen dat je minder snel kunt afvallen. Als laatste kun je ervoor kiezen om buikspieroefeningen te doen. Buikspieroefeningen zorgen ervoor dat je buikspieren groeien.
Dit betekent niet dat je meteen de buikspieren te zien krijgt, want het gaat er immers om dat je je lichaamsvetpercentage verlaagt zodat je je sixpack kunt zien. Dit geldt tevens ook bij een strakke en platte buik. Maar wat is een sixpack eigenlijk en hoe krijg je het?

Sixpack

Een sixpack, ook wel een wasbordje of blokjes genoemd, zijn spieren die beter zichtbaar worden naarmate je vetpercentage afneemt. Dit kun je doen door te letten op je voeding, nachtrust en eventueel training Een sixpack bestaat uit blokjes van 2, 4 en 6 of meer. Om echt de sixpack duidelijk te kunnen zien dient het vetpercentage te dalen naar 8% – 11% .
Voor veel mensen is dit het ultieme doel, maar om tot een sixpack te komen is dedication, consistentie en discipline nodig. Heb jij het in je? Lees onderstaande informatie goed door,hierin komt naast een sixpack ook een strakke buik (ofwel platte buik) naar voren. Echter zit hier wel een verschil in.

Strakke buik of platte buik?

Een strakke buik ofwel een “platte buik” is makkelijker te realiseren dan een sixpack. Het verschil tussen een strakke buik en een sixpack is het vetpercentage dat je hebt. Om een strakke buik te krijgen zal je vetpercentage rond de 15% moeten liggen. Dit is in vergelijking met een sixpack makkelijker te behalen. Hoe lager je vetpercentage hoe moeilijker het wordt om nog meer vet kwijt kan raken. Veel mensen zijn in de veronderstelling dat je voor een strakke buik of sixpack erg veel buikspieroefeningen moet doen. Dit is echter niet volledig, sterker nog, grootste gedeelte in het behalen van jouw “buikdoelstelling” ligt voor 80% aan je voeding & eventueel ondersteunende supplementen. Om jou een zo compleet mogelijk beeld te geven in welke facetten hierin belangrijk zijn + enkele tips bespreken wij onderstaand beide.

Voedingspatroon of Voedingsschema voor jouw sixpack of strakke buik

Het juiste voedingspatroon vinden is erg belangrijk om te kunnen afvallen. Om te kunnen afvallen moet je onder de dagelijkse calorische behoefte zitten. In de meeste gevallen bevatten bewerkte en ongezonde voeding veel calorieën. Dit kan ervoor zorgen dat je uiteindelijk boven je calorische behoefte gaat zitten. Het is dus aangeraden om de juiste (gezonde) voeding te consumeren. Maar wat is de juiste voeding om te kunnen afvallen op een gezonde manier? Er moet een goede combinatie zijn van macronutriënten, oftewel eiwitten, koolhydraten en vetten. Eet bijvoorbeeld eiwitten met een hoge biologische waarde (opneembaarheid). Zorg ervoor dat je complexe koolhydraten eet en je mag gerust wat (onverzadigde) vetten in je voedingspatroon hebben. Heb je hier meer hulp bij nodig? Dan kunnen wij je zeker verder helpen.

Wij kunnen je ook helpen met jouw doelstelling. Wij zijn gespecialiseerd in het ontwikkelen van de juiste persoonlijke voedingsschema’s voor verschillende doeleinden, waaronder het zichtbaar maken van een echte sixpack, afvallen of een strakke / platte buik.

Hoe gaat het aanvragen van een voedingsschema in zijn werk?
Wil jij een persoonlijk voedingsschema? Doorloop deze twee stappen:
1) Reken het “Voedingsschema” af via de website
2) Vul ons uitgebreide intake formulier in via deze link:

Buikspieren trainen, hoe doe ik dat?

Buikspieroefeningen
De beste oefeningen die je kunt doen voor een sterke core zijn:

  • De plank
  • De ab-roller

Deze oefeningen zorgen ervoor dat je buikspieren, obliques en spieren van je schoudergordel sterker worden.

Sixpack trainen
Buikspieren zijn net als alle andere spieren in je lichaam. Ze reageren op de stimulatie die je het geeft. Vooral bij een sixpack is het belangrijk dat je buikspieren zo goed mogelijk gevormd zijn. Een sixpack betekent dat je diepe groeven hebt in je buikspieren. Een dieet is hierbij heel belangrijk, maar training kan hier ook een bijdrage in leveren. Je moet niet gaan focussen op spierconditie, maar juist op het ontwikkelen van de spieren, Je kunt hiervoor de standaard 8-10 repetities gebruiken bij elke oefening die je doet. Gebruik dus meer gewicht of gewichten en zorg ervoor dat je die buikspieren goed aanpakt!

Nachtrust voor een sixpack

Naast de juiste voeding en supplementen moet je ook goed op je nachtrust letten.
Door te weinig slaap zal je cortisol niveau gaan stijgen. Dit is een steroïde hormoon die verantwoordelijk is voor een aantal lichaamsprocessen zoals: je stofwisseling en bloeddruk reguleren. Cortisol zorgt voor gewichtstoename. Door een stijging van je cortisol niveau zal het dus lastiger worden om je sixpack te kunnen zien.
Verder zijn er hormonen die je eetlust bepalen die worden aangetast door te weinig slaap. Hierdoor zul je sneller neigen naar ongezonde voeding wanneer je wakker bent.