4-buikspieroefeningen
Written by Michelle Nannings

4 buikspieroefeningen met cables en ropes

Er zijn veel oefeningen om je buikspieren te trainen. De meeste mensen trainen hun blokken met hun lichaamsgewicht, maar wist je dat je ook met kabels en touwen je buikspieren kunt trainen? Op deze manier kun je buikspieroefeningen zwaarder en ook lichter maken.

In dit artikel worden 4 buikspieroefeningen behandeld. Onderaan het artikel hebben we ook een filmpje toegevoegd ter ondersteuning van de beschrijvingen! Het is belangrijk om je goed te focussen tijdens het uitvoeren van deze oefeningen. Let op je techniek en laat je spieren het werk doen, niet de zwaartekracht en momentum!

Rope Crunch

  1. Ga eronder zitten, op je knieën en met je gezicht naar de machine.
  2. Reik omhoog en pak het touw, trek het dan naar beneden zodat het ter hoogte van je hoofd is.
  3. Doe in wezen een omgekeerde crunch, waarbij je je ellebogen laat zakken tot halverwege je dijen, terwijl je je buikspieren aangespannen houdt, terwijl je dit doet.
  4. Keer nu langzaam terug naar de startpositie.

Wat heb ik nodig om de oefening uit te voeren? Gebruik een touwbevestiging op een kabelmachine.

Strapped Cable Ankle Pull

  1. Doe de ankle strap om je enkel en bevestig deze aan de machine.
  2. Ga op je knieën en met twee handen op de grond, met je rug naar het station toe zitten.
  3. Strek een been en trek hem vervolgens weer in, doe dit met een gecontroleerde beweging.

Wat heb ik nodig om de oefening uit te voeren? Gebruik een ankle strap bevestiging op een kabelmachine.

Rotate to side crunch

  1. Ga zijdelings naast de machine staan ​​in een brede houding.
  2. Houd het handvat die aan de machine vastzit met beide handen vast aan de kant van je die het dichtst bij de machine is.
  3. Draai je lichaam weg van de machine en trek de kabel over uw schouder, knijp vervolgens naar voren en trek de kabel naar beneden.

Wat heb ik nodig om de oefening uit te voeren? Gebruik een handvat bevestiging op een kabelmachine.

Total AB Knock outs

  1. Ga in het midden van de machine staan, bevestig de ankle strap aan de machine en houd het handvat met beide handen vast.
  2. Doe met het handvat de rotate to side crunch en trek het been met de ankle strap tegelijkertijd omhoog
  3. Bij deze oefening is het aan te raden om even naar het filmpje te kijken om de oefening juist uit te voeren

Wat heb ik nodig om de oefening uit te voeren? Gebruik een ankle strap bevestiging en een handvat bevestiging op een kabelmachine met aan twee kanten een bevestiging.

Filmpje met de buikspieroefeningen

Ga je de vier buikspieroefeningen uitproberen? Top! Wij raden hierbij aan om even ons filmpje te bekijken, zodat je het juist uitvoert. Onder het filmpje zie je ook de minuten wanneer een oefening behandeld wordt.

Tijdstempels

Voor het gemak hebben we tijdstempels voor je gemaakt. Veel succes!

  1. Rope Crunch: minuut 0 tot 0:06
  2. Strapped Cable Ankle Pull: minuut 0:06 tot 0:14
  3. Rotate to side crunch: minuut 0:14 tot 0:30
  4. Total AB Knock outs: minuut 0:30 tot 0:40

Geef een antwoord

Your email address will not be published. Required fields are marked *

2 + 5 =

10% korting op onze supplementen

Bestel nu onze premium supplementen met
kortingscode "blog"